Kattryd

Direktlänk till inlägg 24 december 2015

En extra kram...

Av Camilla - 24 december 2015 07:48

 

 Som så många andra (barn) har jag längtat så efter den här dagen, ja jag är en av dom som fortfarande trots min gyllene ålder längtar till julafton, och nu är den här, timman är tidig och det är så tyst så tyst i huset, alla sover det är bara katten Lizas dova brummande som hörs då hon ligger jämte mig i soffan och spinner. I morse knastrade det inte under fötterna när jag gick till stallet för att ge mina fålar mat, nej det blir en grön jul i år, en väldigt grön och varm jul, konstigt hur klimatet ter sig då vi på midsommar hade nästan samma temperatur. Jag hade ju hellre önskat lite vitt på marken, frostiga träd och kallt i luften så det sådär biter lite i kinderna.


 

  Men vädret är det vi kan påverka minst så varför bry sig så mycket, det blir och är som det är. Nu är det jul och stöket är färdigt, nu kan jag bara luta mig tillbaka och njuta utav att få vara tillsammans med alla mina nära och kära. Det har i veckan varit lite pyssel och jag har fått god hjälp, vovvarna älskar när matte sätter sig vid stora bordet i rummet där vi sällan sitter och dukar upp med papper, snören, tejp, ris och allt det som ska slås in....oj oj oj, Selma hon släpper mig inte en sekund och sitter drömmande och ser på när alla sakerna lindas in i de fina julpappren.


 

 Ja några små paket ligger nu under granen och väntar på att få öppnas av alla de förväntansfulla julgästerna. I år tänker jag att vad är så viktigt med att köpa saker för att senare ge bort till människor som har allt...ja kanske för att det är tradition, spänning att se hur glad någon blir, och så själv såklart älskar jag ju att få paket....men så går också mina tankar till alla människor som inte har den förmånen som jag, att frossa i paket, vara mina kära nära, äta sig mätt, vara inomhus och känna värmen från brasan, och till och med inte behöva vara rädd. Och julen är den tiden som vi får känna tacksamhet, jag är oerhört tacksam att jag har min familj, mina djur, tak över huvet, mat på bordet och ett stort varmt hjärta....och nu vill jag till alla önska en härligt god jul med alla tillbehör och glöm inte ge någon som behöver det en extra varm kram....  


    .....tjingeling!!!!

 
 
Ingen bild

Maria

25 december 2015 09:57

God god jul!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards