Kattryd

Alla inlägg under augusti 2013

Av Camilla - 28 augusti 2013 07:50

    


 Dags för lite äventyr....lämnar Kattryd för några dagar och åker till landet Italien...hästarna är utleasade till mina beridare och katter och hundar tar hand om husse....jag önskar alla en fortsatt härlig vecka...tjingeling   

TT

Av Camilla - 20 augusti 2013 07:46

   


 Härlig morgon....solen strålar och luften är klar....augustimornar är bland det skönaste som finns när lite utav sommaren hänger kvar. Kvällen igår var skön med en solnedgång som hette duga...ett eldklot prydde vår Kattrydhimmel och den var alldeles röd....vackert så man blir religiös!!!



Idag är det TT....trista tisdag, veckans tråkigaste dag brukar det vara....men jag gör om den till tokstolliga tisdag som passar mig mycket bättre...tar med mig dogsen ut på äventyr innan jag drar till jobbelijobbet....där nya utmaningar väntar....händer mycket i lilla livet nu....och det gillar jag skarpt....det är väl det som det går ut på..ha ha....men jag hoppas du får en härlig TT och gör precis som jag....tokar till det....tjingeling   

Av Camilla - 18 augusti 2013 13:35

 

 Så där ja......hemkommen efter att ha klarat av de sista metrarna på simningen som var etapp tre i min "klassiker"....de första 1000 metrarna simmade jag mig till i havet och nu de resterande har jag fått ta mig i kragen och gjort i bassäng....gillar inte att bada/simma i bassäng med massa klor och annan skit i vattnet...där flera andra människor släpper av både det ena och det andra....men nu är det gjort och simningen kan läggas till handlingarna...good work Milla....   nu väntar pållarna att få sig en liten duvning....hoppning eller trimning?? Eller kanske både och....känner för att repetera det vi gjorde i torsdags vilket var så himla bra....bom räcke bom...kort avstånd så jag var tvingad att hålla ihop....lillfisen gjorde det ganska enkelt för matte så hon kunde näst intill bara åka med...hihi!


 

 Mina två härliga medhjälpare (läs arbetare...ha ha) tog var sin häst igår så alla mina tre pållar fick motion samtidigt och vi red på en långtur runt mossen, härlig tur och med oss fick vi även ponnyekipaget...mycket snack och lite ridning blev det men skritt är en underskattad gångart så igår övade vi skritt....på lång tygel...ha ha!!! Och att alla tre blir motionerade är jag ju inte så van vid så helt plötsligt hade jag ju hur mycket tid som helst "till annat"...och vad gör jag då....jo för det kryper ju lite i kroppen när jag inte har något att göra enligt plan....men då fick vovvarna en låååååång promenad och matte fick också senare lite trevlig besök....så vips så var den tiden slut...he he!! 


 

 Nä nu kan jag inte sitta här och slöa....ut och rida emellan regnskurarna....önskar dig en trevlig fortsatt söndag.....tjingeling!!!!

Av Camilla - 16 augusti 2013 09:20

 

....det mesta regnar bort....ja det sjunger Tomas Ledin som är en av mina verkliga favoriter och som gjort så många fina sommarlåtar som väcker massa minnen. Går och nynnar hela dagen och så kommer jag fram till att just denna sommaren har ju inte regnat bort utan varit helt fantastisk och med mig har jag ytterligare många fina minnen, dock inte till Ledins låtar men ändå fina minnen att spara i lilla hårddisken. Ibland blir minnena lite suddiga och då är det underbart att förevigat det på bild.....jag älskar ju bilder    och det har inte bara fastnat hästar heller....ha ha ha 

             

 Idag är det äntligen fredag och veckan har rusat iväg, jag har en ledig dag, solen lyser med sin frånvaro men det kan passa bra med att röja och städa lite som hängt efter i sommar....för vem vill vara inne när det är sol ute...inte jag iallafall. Ser tillbaka till gårdagen som var en fantastiskt rolig dag med uppstart av hoppträning för Anna, den bästa av tränare och vi var fyra grupper med härliga hästar och ryttare som i en strålande sommarkväll gjorde en mycket trevlig träning....kan vi frysa tiden nu....vill inte krypa in i ett mörkt och tråkigt ridhus...för tyvärr närmar sig den tiden...buuuu!!!!! 

 

 Börjar nedräkningen till min resa....ja min första av två..som snart går till Venedig, en kortresa med min lilla mamma ska förgylla och avsluta sommaren...sen är det dags att räkna ner till nästa....som en start på hösten....mmmm....ser verkligen fram emot den långresan som blir höstens höjdpunkt, älskar ju hösten så nu blir det bara ännu bättre!!! Nej nu får jag ta tag i mitt röjande och önskar alla en härlig dag och helg....tjingeling!!!


Av Camilla - 12 augusti 2013 14:21

 

 Oj oj...bloggandet har haft sommarlov, sommarhästarna har åkt hem och stallet påfyllt...är det höst då...nja inte riktigt va men nu tänkte jag ta och skriva några rader om hur sommaren på Kattryd varit, mmmm ganska skön va...som alla andra så har vi haft en strålande sommar med mycket sol, lagom värme och lata dagar. Höet bärgades ganska tidigt i år vilket var skönt för då kan bönderna på Kattryd koppla av och göra som vanligt folk....njuta utav lite ledigt!! Och det har vi/jag gjort till fullo, ett ganska välfyllt program men ändå har det funnits tid för några lata dagar! Hästarna har tagit det med ro och endast Herr Brun har fått tävla lite granna...och gjort det ganska bra tycker jag, han är ju dock inte den bästa hopphästen utan borde nog dressyra istället...men nu har han en matte som gillar hoppning och inte något "tantfjoll"...så då får lille brun vackert åka på hopptävlingar!!!

 

 

Och ja....hopptävling hade vi också här på Kattryd i lördags....en av årets höjdpunkter för oss som inte rider vanlig Grand Prix....vi rider Kattryd Grand Prix...ha ha! Ja vår egna interna tävling där man själv väljer sin höjd och sin outfit....precis som man vill ha det. På en vanlig tävling är det hästarna som blir besiktigade....här besiktigas ryttarna...utav tre domare dessutom som självklart är mutbara    !!!

 

                             

 

Årets hoppning var en poänghoppning där hindren utifrån svårighet hade poäng från 10-200 p. Jokerhinder fanns med såklart och i år var det en grind där man hoppade ut från paddocken till en äng och ute på ängen kunde man också hoppa ett hinder....terränghinder!!! Några kom över andra inte och valde en annan väg till andra hinder. Poängen samlades på banan, stildomaren satte sina poäng och poäng från ryttarbesiktningen....segrare var den som samlat flest poäng...och det gjorde vår allas "cowgirl"  SARA...gisses va hon red och poängen bara trillade in...grattis bästa Sara!

 

 

 Många härliga supportrar hade vi och vädret var på topp så en bättre avslutning på sommaren kunde vi inte fått. Min lilla beridare hade i år ingen häst så hon blev en bonus till mig och fick rida lite på Muffins....underbara lilla Maja!!!!

 

 

 

Nu har vi startat upp hösten med hoppträningar och vi hade i torsdags en extraträning för Anna och många utav oss var glada att få komma igång med detta igen....nu väntar stallsysslor och en tur ute på hästryggen.....tjingeling!!!

 

PS....mer bilder från KGP kommer finnas på hemsidan...     

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards