Kattryd

Alla inlägg under oktober 2011

Av Camilla - 31 oktober 2011 06:48


Så var det måndag igen och den sista dagen i oktober. Tiden går väldigt fort och hösten går snart över i vinter. Vi är laddade för vinter här på Kattryd då höstbestyren är klara, alla åkrar är putsade, stängsel är kollade, nya stolpar i vinterhagarna är nedslagna (och redan knagda på) nya grindar gjorda till vinterhagar för att möta vinterns snöfall...hehe, det har ju varit så mycket snö så vi knappt fått upp grindarna till hagarna men nu är det löst så nu kan det iallafall komma minst 1 m snö...men det hoppas jag inte på, kan få komma lite lagom så det bara blir vitt och ljust ute. För just ljust är det ju inte nu...fy så trist när vi ställde om klockan och det blev med en gång mycket mörkare igår em....hade hellre dragit den åt andra hållet så vi fått ljusare på kvällen för vem bryr sig om att det är ljust på morgonen liksom... 



Men det blir tid för mys....när det är mörkt ute så vill man ju vara inomhus och det är alltid mysig att då tända ljus...så den här tiden har ju sin charm. Och jag ser med glädje fram emot fredag då det ska mysas riktigt mycket med de som jag tycker allra mest om....en kväll med goa tjejer, tid för bara tjejsnack, massa god mat och en och annan liten överraskning....ja det är livets ljusa stunder när man har vänner omkring sig. Men nu ska jag ta tag i måndagen och pallra mig iväg till jobbelijobbet....önskar alla en härlig vecka....tjingeling        

Av Camilla - 14 oktober 2011 06:49


Muffins och hennes bruna kompis..


 Härlig det är fredag...klockan är svart ute och snart är det dags för mig att släppa ut pållarna för att sen åka till jobbelijobbet...min tur att ha fika med mig idag så det blir ett stopp på Byttorps fina bageri...tur det finns såna däringa butiker som behöver sin försörjning när en annan är i tidsnöd och inte hinner baka, ja det är lite mycket som vanligt och allt kräver sin tid. Igår hörde jag nån sa...kan vi ta bort sovtiden så skulle vi hinna med lite till...bra där...fast sova är ju rätt skönt så jag skulle nog föredra några fler timmar istället på dygnet, ja då helst ljusa timmar!!


    Vovvarna får åka med och va med husse en stund idag då vår "Rut" kommer hit en stund och gör fredagsfint...härligt att komma hem och det luktar gott i hela huset, sen kan vi fira helg och bara mysa. Ja...för fredagsmyset är ju viktigt...och idag ska jag mysa med K som kommer hit och rider, blir en liten promenad ut i naturen...men först ska det trimmas för J litegrann....hon ska steka mig i krumilurprogrammens värld...hua hua...ja det är dags för tredje gångens omgång för vårt dressyrlag och nu jä...ar ska vi ha revansch.... 


 Önskar er alla en härlig och solig helg....tjingeling!!!

Av Camilla - 11 oktober 2011 06:46

Helge & Nisse tidig morgon... 


   Muffins hon är en cool tjej...tycker allt med livet är spännande, att gå ut på promenad själv ser hon mest som ett äventyr och fnorkar lite men går snällt och "lite" avvaktande. Vi tar med oss Husse och vovvarna som en livlina så att hon inte känner sig helt ensam därute i stora världen. Ja vi tar det lite pö om på och har inte riktigt smakat på just den "stora" världen...det där med djur i skogen och andra djur som går i hagar det är en liten fobi och hon har inte riktigt fattat att det är kollegor. Just vår granne Åsnan...den luktar nog lite annorlunda för den va en konstig varelse...hehe så den dagen vi ska gå förbi alla kossorna ser jag väl inte riktigt fram emot... ;)

   Men såklart så är hon ju bara bebis så allt ska ju läras...så kossorna ska hon säkert bli bekant med också...på ridbanan sköter hon sig, ja kanske inte alltid...ibland som det är lite stissit med andra pållar då taggar hon upp och ska visa att hon minsann också kan....så häromdagen så var väl alla benen hon hade i luften och matte satt väldigt löst...hm...matte får inte trilla av för då är det kört...hehe...så matte kramade åt benen och försökte hålla sig kvar på den vingliga och späda lilla hästkroppen...gick bra men för ett tag så blev det lite skritt tills det lagt sig i paddocken och alla andra gått in...då kunde vi börja om och till slut satt till och med två klockrena galoppfattningar...så hon kan om hon vill...my little beauty...  ...vi fortsätter att öva på så fortsättning följer....ha en fin dag alla...tjingeling!!!

Av Camilla - 7 oktober 2011 06:54

 

 Det är tidig fredag morgon och regnet smattrar på rutorna, det verkar bli ytterligare en dag med regn. Igår fick vi väl regn som hette duga då jag trodde jag hamnat i tropikerna eller nåt, ett riktigt monsunregn drog förbi Kattryd strax efter att hästarna fått gå ut och jag stod i stallet och bara skådade ut, ja det var inte mycket jag såg ut för regnet var så kraftigt att det blev helt dimmigt ute. Sen höll stormen och regnet i stort sett hela dagen och vi fick känna på en härlig höststorm.


    Det verkar dock inte som det berör hästarna att det regnar och blåser, ja när de går i hagen, för när man sitter uppe på och ska rida då går de som en banan. Och det kan man också se när de står i hagen är det oftast med rumpen mot vinden...då går det fint men om de måste vända på sig och gå mot vinden, ja då blir halsen som en banan...och det va lite läskigt att gå ut just i regnet igår, de krökt nackar på rad och tyckte...fy ska vi gå ut i detta, men när de väl är ute så har de glömt och går in i skogen för att ta lite skydd, skönt att ha skogsdungarna som lite regnskydd vid just såna höststormar.


 


  Herr Nilsson han var glad iallafall för han fick springa inomhus igår, för när det regnar är det ingen idé att rida just honom...regn är äckligt, det smätter i ansiktet och han kröker både rumpa och hals så det är bara att lägga ner. Förutom när han är på terrängbanan...då är det som bortblåst och man kan gladeligen springa och han bryr sig inte om hur mycket det än regnar...very strange...men han är en tävlingsmaskin och igår på träningen var han laddad upp till de luddiga öronen så hälften hade varit nog. Men N hade gjort en såå bra övning som gjorde att han lugnade sig lite och hoppade till slut väldigt fint och väntade en stund på matte. Ja han tror verkligen han är unghäst...gamle man....matte älskar denna vackra vita     



 Helgen bjuder på hästmässa i Borås och på Åhaga. Vi på Kattryd ska självklart besöka denna tillställning då våra goda vänner från Sammels och Thule kommer hit...det blir nattgäster vilket innebär kortspel och jag ska klå lilla E så det står härliga till...hehe. Om ni går i köpatrailertankar så besök gärna deras monter Thuletrailer, de är både trevliga och billiga så passa på nu när de är här på hemmaplan, hälsa från mig    Ha nu en riktigt go helg så hoppas jag vi ses på mässan....tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards