Kattryd

Alla inlägg under juli 2012

Av Camilla - 30 juli 2012 08:53

Idag blir det fotoblogg...haft några lediga dagar vid havet....njut!!!


                tjingeling.....



Av Camilla - 26 juli 2012 08:05

 

 Så äntligen kom den efterlängtade sommaren, sol och värme som alla gått och väntat på. Ja vi har väntat också så klart för vi vill ju slå vårt hö...och det kunde vi göra häromdagen...åh en sten föll från Husses hjärta och han kunde andas ut...det är lite påfrestande att gå och vänta och när väderprognosen sett ut som den gjort så klart man blir lite nervös....tror jag fler blivit. Tänker då på alla kossebönder som har många munnar att mätta, vi har ju dock bara några stycken....meeeen nu sååå är det dags att göra vita bollar idag...(det blir en och annan boll för herrejezus va gräs det blev)....och sen är vinterns mat klar för detta år....sehr gut!!!!

 

 Igår satt jag i traktorn hela em och körde in fiiiint gräs....våra grannar som är kossebönder har några mer hektar än vad vi har och då krävs det många männsikor som kan hjälpa till och det gör jag sååå gärna, dom hjälper ju oss så då tycker jag att jag kan stå till tjänst och hjälpa dem....så igår körde jag lass efter lass in på skullen....här snackar vi mycket hö....my god de har en stooor lada och den är nu fylld till nock....ja de kossorna får äta mycke i vinter.....mums!!! Det var ju en magisk kväll, precis som en sommarkväll ska vara....varm och ljummen med ett stooort orange klot som gick ner över fjället....wow vilken solnedgång....!!!


     

Att vara ledig innebär inte alltid att jag kan lata mig....(ligger inte så mycket för mig heller) det finns alltid lite småpyssel på gården, och finns det inte det så skaffar jag mig det. Fick ju som vanligt för mig att måla lite, det gillar jag nämligen.....färg och form det är grejer det, mina bommar behövde fräschas till lite och de nyinköpta bommarna behövde färg på sig....så jag tog tag i penseln och nu så börjar det ta form....ny färg gör sååå mycket och det blir en helt ny kulör på ett antal bommar lagom till Kattryd Grand Prix....!!! Stallfönstren fick sig en omgång också....inte bara nytt på insidan, nu även utsidan...!!


 

 Hästarna har fortfarande sommarlov...det är jätteskönt hälsar de och både matte och hästar börjar bli lite bekväma....tror ja...hm! Lillfisen har varit hos farbror doktorn och kollat upp sina små plitor, som hon fick i våras, så med lite behandling av dem så verkar det som de försvinner....Nisseman han lever ju pensionärens glada dagar och blir bara rundare och rundare om magen....kanske det behövs lite motion där...hm...men han mår så bra och är så pigg så jag är glad för varje dag jag har den hästen....puss!!! Vackra Herr Brun han ska snart tillbaka på ett återbesök hos farbror doktorn han me, han ser ut att må bra och jag håller tummen för att blödningen har gått ihop och att vi kan sätta igång träningen igen....tur att han är en långsam själ och inte rör sig mer än han behöver så han får gå i stooor hage och får vara häst....tar livet med ro och sommarlov är såååå skönt....tjingeling!!!



Av Camilla - 15 juli 2012 10:53

Sommarlunken har infunnit sig här på Kattryd och några lata dagar i Falsterbo gjorde min semesterstart till ytterligare ett härligt sommarminne från denna sköna plats på jorden. Bilen gick söderut i måndags med en liten mellanlandning hos mor och far med god mat och myyys! Skåne levererade som vanligt fint väder,vår första dag på tävlingarna i Falsterbo då sken solen....mmmm...det var ju ett tag sen som man kände att åååh det är sommar!!!


 


I år hade jag världens bästa ressällskap och återigen så fick vi bo hos Sessi, den skönaste, underbaraste och finaste människan i ett par skor. Hennes lilla stuga har blivit för mig en oas som man bara vill komma till om och om igen och batterierna laddas för fullt. I år hade hon dessutom målat om inuti den lilla stugan och det blev helt ljuvligt, så ljust och så mycket större den blev, dessutom luktade det så gott....nymålat!!! Härliga dagar med många möten med goda vänner, fina hästar och sååååklart lite shopping, nu återstår det några lediga veckor och jag ska bara njuta.....so long och ha en fortsatt fin sommar alla underbara....  ....tjingeling!!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards