Kattryd

Alla inlägg under april 2012

Av Camilla - 27 april 2012 06:36



  Aaaah det är fredag och veckan sprang iväg igen...meeen vart är våren?!?! Fullspäckat som vanligt är det men nu väntar det lååånghelg med klämdag...det gillar jag skarpt för det blir fem dagars ledighet....iiiiih och det är läge att åka till Glommen och rida på stranden, den vackra vita är redo att få åka på ävenyr och göra det han älskar mest....springa vid havet!! Han fick vårbada häromdagen och det tyckte han väl var sådär men efter två flaskor såpa och tre kilo päls som lossnat så fanns det en VIT springare därinunder allt det bruna...  


 

 Herr Brun har varit lite ajaj i foten men är efter lite längre vila helt ok igen, igår fick han gå ut och skritta på lite hårt underlag och det var en jetmotor laddad....bakbenen var som propeller och matte kunde knappt sitta kvar i sadeln då det skuttades och hoppades mest hela tiden....tänk va lite vila kan göra!!! Lite långsamt sätter vi igång igen och snart tycker vi nog att värmen ska komma för matte är väldigt sugen på terrängträning....en ny stock ligger på gärdet och väntar såååå kom nu våren!!!


 

 Busigaste vovvarna och matte blir gräsänkor idag då husse ska ut på resa...meeen va ska vi göra med all egentid??? Hm....får nog fundera på det...eller just det....jag har ju fullt med att bygga hemsida till Änglahoppet och efterlyser lite ponnybilder.....så om du har någon fin bild så maila den gärna till mig på Kattryd....nu önskar jag dig och dina nära en härligt lång helg och hoppas även ni som jag får lite ledigt.....tjingeling!!!

Av Camilla - 18 april 2012 09:19

  Ledig dag och jag njuter av en lååångfrukost tillsammans med mina små hjärtan, som sitter på var sin stol vid frukostbordet, sötnötar som gör matte sällskap...ja så har vi det på vår lediga morgon. Igår vaknade vi alla av ett snötäckt Kattryd och blev lite smått överraskade, hm det första som slog mig va...huuu jag har sommardäck   husse som åkte mycket tidigare ringde och varnade om alla långtradare som stod kors och tvärs över vägen så jag valde att åka någon timma senare in till jobbelijobbet och då hade det hunnit smälta undan lite...puh!!


Att det är vår i luften råder inget tvivel om...det ser man bara på pållarna som har fler hovar i luften än på marken och matte hon tar sig för huvet och vågar knappt titta ibland då de drar sina repor i hagen....Lydia vår lilla fotoexpert i stallet fångade detta på bild häromdagen och notera att jag satt och red samtidigt som det var vilda western i hagen....hm lätt att koncentrera sig då....men å andra sidan så satt jag på min lugna trygga Herr Brun och han är ju känd för att inte göra så stor apparat om det som händer runt omkring honom, om det inte ligger något på marken....då ska det fnorkas och lilla hästen kryper ur skinnet....ja ja de är goa de små liven!!!

Härligt med vår och den kom ju tidigt i år...skönt att kunna sitta på ridbanan och trimma ute...känna alla dofter och vinden som viner....Herr Brun mår för tillfället inte så bra, han har gjort något i foten som gör att han är rejält halt....vi vet inte riktigt vad men hovis har kollat foten och han är rejält öm i sulan så något skumt är det...igår så körde jag en omgång med laser i hela hoven/benet så nu hoppas vi att det släpper vad det nu är...matte gillar inte när pållarna har ont, ibland önskar jag att de ändå kunde tala, hade varit lite lättare i vissa sitiationer.... 


Vår lilla byracka Clara hon är med överrallt....spanar in det mesta och har koll...ja inte så mycket koll så hon får gå lös...ne hon måste ha band när matte rider (så matte har koll)....hon är en sån där gubben i lådan....vips så är hon borta....men vips så är hon bara där igen....hehe....ja hon har hittat lyckan i att vår granne gillar att promenera och då får ju lilla yrvädret gå med....vilket hon mycket gärna gör, igår fick hon gå en lååång promenad men tro inte att hon blev trött för det....oh nej när hon kommit hem då skulle det minsann lekas med alla leksaker som fanns...hon drog fram hela registret och det värsta är att hon ger sig inte förrän vi leker heller....så ja matte fick sig en lekstund hon också....tjingeling!!!     


Av Camilla - 14 april 2012 09:16

     


 Så var det lördag igen....gisses va veckorna går fort och veckan har ju varit kortvecka så det är klart att det gick i racerfart. Denna helgen har vi inget bokat så det ska bli en go slapparhelg och bara göra "ingenting"....om det uttrycket nu finns då man bor på gård...hihi. Vårbruket är i full gång och det luktar "vår" här på Kattryd...bonnen han kör ut kogössel så det står härliga till och åkrarna är plöjda, lite tidigt i år men det är skönt då är det gjort sen   husse har också gjort åkrarna och det är så fint i hagarna efter att han kört med gräsharven. Nu ska det bara bli lite grönt så blir det mycket finare, men man kan ana på träden att det börjar komma lite knop´s....!




Hästar och hundar mår fint och älskar att det är vååår, struttar runt och har vårkänslor lite till mans...Clara hon har hittat en ny kompis i pappa "granne" som ofta går på lååånga promenader och då får lilla monstret följa med....hon bara äääälskar att gå på promenad och eftersom matte inte kan gå så långa sträckor pga onda fötter så är det ju underbart med en såååån granne...tjohooo!  Ny häst har tittat in på Kattryd och vi hälsar C välkommen till oss i Kattrydfamiljen, en stor ståtlig pålle är det, så till och med Herr Brun såg liten ut...hihi. Lycka till önskar vi familjen L till nyskottet! Nu är det dags för mig och ta tag i lite sysslor här på gården men önskar er alla en härlig lördag och helg....tjingeling!!!

Av Camilla - 8 april 2012 10:30


 

(Sally)

Skönt det är med långledigt, dagarna tar vi som dom kommer och man får tid med att hälsa på hos nära och kära...idag är det underbart med solen som strålar och värmer. Igår va vinden inte så snäll men idag kändes det mycket skönare och det blir en fiiin dag. Jag passar på att göra en roadtrip till min älskade mor och far, samtidigt så får jag hälsa på Sessi som också är på besök, Sessi har ju den oas som jag brukar få bo i när jag åker till Falsterbo...säkert är Sally med också....en gudomlig svart varelse som också älskar allt va gosedjur heter precis som mina små hjärtan! Imorgon styr kosan norr ut och vi ska åka och hälsa på Liza som fick ett stoföl igår morse...ska bli mycket spännande och se detta lilla underverk och framförallt få träffa Liza...men först nu ska jag ut och jogga pållarna lite i solskenet....tjingeling!!!



Av Camilla - 6 april 2012 23:02

 


Långa fredag är snart slut och idag kändes den verkligen lååång, grååå och busig...riktigt aprilaväder har det varit och här på Kattryd är det nu lite vitare än det varit på nästan hela vintern....men det smälter säkert bort när solen hittar tillbka imorgon. Idag har det varit många spännande möten här på Kattryd, många besök så kaffebryggaren har fått slita hårt...tur att svärmor har bakat och fyllt på vår frys så vi även kunde bjuda på något gott till just kaffet    


 

(foto Josephine)

  Lillfisen var på hoppträning igår, lite coolare än förra gången och vi kunde till och med gå lite på tygeln i uppvärmningen...hihi...lite svårt att koncentrera sig när det är såååå mycket att kolla in, en snygg häst i spegeln...gnääääggg vem där...ja och det gick någon utanför ridhuset...gnäääägg vem där...ja hon är allt bra go vår lilla prinsessa....hoppade bra också, lite överkurs kanske ibland med lite svåra svängar (med en som knappt är styrbar), vattematta (såg hon inte ens)...och som avslutning hoppa en hel bana, vi som bara hoppat två hinder på rad....meeen ack så bra det gick och det kändes som hon bara latchade lite...skönt med en pålle som kan byta galopp också...det är ju inte jag van vid då de två andra kan springa lite kors och tvärs....går ju bra det också..hihi!!!

 

(foto Josephine)

 Nu är det natten och jag ska krama kudden, imorgon är en annan dag och det ska fejas lite inför den kommande påskbuffèn....men önskar alla en härligt fortsatt PÅSK.....tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards