Kattryd

Direktlänk till inlägg 20 november 2016

Vad gör man en söndagmorgon...

Av Camilla - 20 november 2016 10:32

 

  Till tonerna av "Vad gör man en söndag morgon" sitter jag med en stor tallrik gröt vid köksbordet och slickar såren från gårdagens fest....ja jisses, vet inte om det är åldern eller om det var dansen, eller kanske tårtan, ja nåt var det som slog ut all kraft i kroppen för idag är den inte stark. Får hoppas på att gröten kan få energin att komma tillbaka och ta bort den där hammaren som någon sitter och bankar innanför skallbenet med. Men vad gör man då en söndagsmorgon....? Jomen det är ju inte så att jag får ligga och tycka synd om sig själv lite...nä upp och hoppa, hästar ska ha mat, de ska ha på ytterrocken....och ut ska de också, sen är det ju inte så att de håller sig till de kommer ut för att göra sina behov....närrå, skyffla skyffla skyffla...tonvis av sånt där som kommer från rumpan....så bara att bita ihop...och gör!! Men visst är det skönt att få slippa ligga och bli helt försoffad. 


 

  Idag rids det klubbmästerskap på BFK och jag hade velat åka och se på alla duktiga ryttare som ska krumilura fint men jag får omprioritera lite idag, det går lååångsamt och allt kommer inte hinnas med som står på schemat. Veckans sista dag och det är grått ute, tur jag tog lite fina bilder från förra veckan då vi hade ett fantastiskt vinterlandskap här uppe på fjället. Söndagen bestod av mycket fotografering och jag fick låna en av mina favoriter som älskar att jag tar bilder, det är ju så enkelt och det blir så bra när objektet är med på vad man vill och vad man gör....jättekul och det blev mycket bra resultat. Lär mig fortfarande mycket hela tiden och övar så mycket jag kan när det finns tid....passionerat glad över min nya "hobby"!!



   Nä nu är gröten slut, kaffet uppdrucket så nu är det slut på "chillet"...dags att börja röra på den tunga kroppen....önskar alla en härlig dag och mitt pirr i kroppen har startat för imorgon är det måndag och nya möjligheter väntar....  


   ....tjingeling!!! 




 
 
Ingen bild

Suss

21 november 2016 07:33

Ja när man haft kul får man lida pin...hoppas det
bättrat på, och återigen så fina bilder :-)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards