Kattryd

Alla inlägg under mars 2013

Av Camilla - 23 mars 2013 09:37

 

Vaknade i ottan idag...var helt klarvaken och kunde verkligen inte sova, men kl halv 4 en lördagsmorgon kan man väl ändå inte gå upp....hm så jag tvingade verkligen kroppen att somna om....mmmmen det gick inte så bra. Nu klockan nio så har jag ridit en häst, ätit en go frukost, gjort delar av stallet, börjat röja i garderoberna....vart kom den energin ifrån. En ovanlig känsla för mig på morgonen då de är den tyngsta tiden på dygnet för mig med att kroppen ska ta hand om värken, men idag kändes det annorlunda....kan det vara våren som är på väg....iiiiiih   


 

 Lillfisen var fin på trimrundan imorse, och gjorde några fina galoppombyten på ängen i den något hårda snön, men det var ändå så lite lagom snö för att både trava fint och galoppera i, ja galoppera tyckte hon var så kul att matte fick hålla i sig...för stanna det ville hon ju inte....tjohooo va kul att springa fort i snön....solen som kommit fram värmde något men vinddraget gjorde så att ögonvrån blev helt tårfylld i farten....men det är en skön känsla att få ladda på och känna hästens turbo under sig...för mig livskvalitet....en helt vanlig lördagsmorgon   tjing!!!

Av Camilla - 19 mars 2013 06:36

   

...Snön yr utanför mitt fönster idag och det är väl inte annat än att jag längtar till våren nu, det har varit en lååång och ihärdig vinter och just nu ser jag ingen ände på den....hm mer snö....nä jag vill ha värme och vååååår, det säger iallafall kroppen, pirrar lite skönt sådär i den...kan det vara vårkänslor månne?!? Tur jag har bilder sen förra mars, då såg det ut som på bilden ovan....ja....visst längtar man..?!!?


....pållarna på Kattryd har också vårkänslor....de har börjat fälla och gissa vem som fäller mest....ha ha....ja den vita hårbollen lägger bomärken var han än går. I söndags hade matte leasat ut sina hästar då hon och bästa vännerna var i Göteborg över helgen, och AT som såg till gamlemannen Nisse täckte en stor del av gödselstacken med Nissehår när hon borstat en stund...he he....ja svarta kläder nu är inte att rekommendera om man ska sköta om lille Nissemannen....! De andra är ju klippta så de märks inte så farligt på, men visst faller det hår även från dem, allt utom "svinpälsen"....och en fråga då....varför får hästarna svinpäls??? Någon som kan ge mig det svaret??


 

 .....hela veckan består av träning, träning och så lite träning, ja däremellan ska hästarna få nya dojjor,och vilket dilemma när inte våren ens känns nära....snösulor eller inte....hm, broddar är ju inte så svårt för det måste jag ändå ha även om det inte är snö ute....meeeeen att ha snösulor ändå in på sommaren....neeej!!! ......tjingeling!!!! 


Av Camilla - 13 mars 2013 07:47

....fyller år idag och vi vovvar HURRA HURRA HURRA.....

och vi glömde heller inte av det...ha ha   

 

 


Av Camilla - 4 mars 2013 06:50

 

 I morse vid morgonkaffet öppnade jag vår kalenderbok där vi skriver varje dag (försöker) om väder och händelser....då såg jag till mig förskräckelse att vi glömt Claras 5-årsdag....baaaah! Sånt får man väl inte glömma så fy skäms på matte och husse som idag får åka och köpa leverpastej och ha lite kalas för sin lilla fina fröken   


Vi säger GRATTIS till vår Clara...5 år!!! ....tjingeling..

Av Camilla - 3 mars 2013 09:01

 

 Efter att har släppt ut alla hästar och gjort stallet färdigt så känns det oerhört skönt att sjunka ner i soffan med en stoooor kopp kaffe och spana in årets Vasalopp på TV....och även känna....jag har ju redan gått i mål. Första delen i ICA Klassikern 9 mil på skidor är avklarade....jaaa det känns faktiskt rätt skönt!!! Det ser ju dock ganska härligt ut för de som idag åker mot Mora...solen skiner och himlen är blå....   


   Min vackra vita var igår en lycklig häst då hans underbara "nya" ryttare tog med honom på en promenad. Ja jag och lilla fina miss Brun gjorde dem sällskap och visade samtidigt AT en ny väg. Ja här på Kattryd är vi ju begåvade med väldigt många och väldigt fina ridvägar....och jag är oerhört glad för det då det är mitt naturliga ridhus....finns ju inget bättre! Vi fick en härligt go kanske något blåsig tur på en lite laddad Muffins och en likadan herr Vit, båda två tyckte nog att det kunde gått lite fortare, men bitvis var det lite isigt så vi var tvungna att ta det lite försiktigt då Nisse är barfota, och en barfota häst får inte så bra fäste på is....men inne i skogen på den låååånga härliga vägen låg fortfarande snön ganska djup och de båda ystra fick trava på en stund....sen va de lite nöjda...nja kanske inte, Muffins tyckte nog att vi kunde springa mer....hm!!


 

 Blir en soft söndag idag med lite vasalopp, ridning, städning, handling....kanske en promis med hundarna, behöver det efter en lååång kväll med mina kollegor...ja en AW med champagne....och lite till...hm, trött som en liten gnu och igår däckade jag i sängen tiiiidigt....sov dessförrinnan typ hela dagen...är det oträning eller kan det vara åldern...nja tror det är oträning så....dags för mer träning...ha ha! Tack iallafall alla ni som va me...härligt kul! Önskar nu alla en underbar skön söndag.....tjingeling!!!


Av Camilla - 1 mars 2013 07:00

 

 Börjar komma tillbaka till en vanlig energinivå igen, det har tagit några dagar att bli återhämtad...iallafall sömnmässigt. Det blev under förra helgen inte så många timmars sömn, sena kvällar kontra långa dagar, ja det gör att sömnen halkar efter lite, men nu känns det igen som energin sakta kommer tillbaka och intaget var stort igår kväll då vi hade hoppträning för bästa Anna. Ja jag kan ärligt säga att det är den bästa träningen som nånsin uppfunnits på denna lilla jord....ha ha. En så inspirerande och alltid lika positiv träning, det är sällsynt. Att gång efter gång leverera hundra procent och få oss ryttare att rida så bra, det är en prestation....he he! Och min lilla häst hon levererade stort också, hon gör allt så enkelt och det är en fröjd att få sitta på denna lilla häst...me like!


                                                                                


 Ja vår Grand Prix tog slut lika fort som en avlöning och nu känns det lite tomt...det som vi har under hela årets planering blir en gemenskap som man inte vill vara utan, men som tur är så träffas vi ju lite med jämna mellanrum på klubben, en samlingsplats för oss hästnördar och där vi kan prata HÄST....i onsdags hade vi årsmöte och det var en väldigt stor uppslutning i år, kul att se för det brukar bara vara några närmsta sörjande. En ny ordförande i klubben fick vi, Marie Carlerbäck den gamla räven ska nu styra rodret i vår klubb....kul kul! Tack till Björn som har gjort ett fantastiskt jobb under sina åtta år....tjingeling!!



Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards