Kattryd

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2016

OS-feber....

Av Camilla - 20 augusti 2016 10:04

  Sitter med en stor kopp kaffe och njuter lite utav att det är lördag och jag kan ta det lite med ro inför dagen, läsa tidningen, lösa ett korsord, ta en kaffe till....till och med vovvarna tar det med ro...snarkar fortfarande i sina sovkorgar....visst är det skönt att inte ha någon tid att passa....ja ja att hovis var här kl 8 imorse och jag var ute och sprang det hör inte till saken, nu sitter jag här i godan ro och dricker mitt kaffe....fniss!!


    Veckan har varit fylld med diverse olika saker som vanligt, jakten på vad jag vill göra när jag blir stor fortsätter och ja det kommer upp saker och ting framför näsan  på mig men oj....det är inte enkelt...och vad är det som är så svårt,  jo att det finns för  mycket roligt och det blir svårt att välja....och så vad vill JAG!! Så mycket lättare det varit  om någon bara kunde tala om för mig, det här Milla SKA du göra....men en sak vet jag och  jag har tagit beslutet, det är att  satsa mer på mitt fotograferande så nu har jag gjort mig en egen fotosida....här kan alla som vill, botanisera i mina foton, det är för mig en naturlig del att förmedla den enkla känslan....hur jag ser det i bilder. Så om du är intresserad finns den på photobymilla.com, i det enkla finns det vackra!! 


                    Peder Fredricsson 


     Många av oss har också suttit fastklistrade vid TVn vid olika tider på dygnet, det är ju OS-feber i Sverige och för oss hästnördar har det varit tillfällen både i fälttävlan, dressyr och nu sist hoppning....som igår resulterade i en silvermedalj....helt fantastiskt bra och det är underbart att se en sån fantastisk häst med en sån grym ryttare och jag pratar om Peder Fredriksson och All In....vilken härlig kombo...såg dem även i Varberg på Horse Showen där och lika fint hoppade de nu, lekande lätt och mycket luft i sprången, det ser inte ut som hindren är mer än en meter....de gör det sååå enkelt!!


            

       

   Så har vår träning för Anna startat upp igen så i onsdags var det full rulle här på Kattryd med massa förväntansfulla ryttare och roligast är det med den unga generationens ryttare, så söta så duktiga så ambitiösa, verkligen kul att se och jag var ju tvungen att fånga dessa ögonblick också. Det var åter igen en grym träning och uppstarten kunde inte annat än bli fantastisk, vädret var med oss och en fika med hembakat blev det för många besökande....tack till Maja som bakat!!



  Muffins som var med på hoppträningen var taggad till tusen, trots en go sommarmage hoppade och spänstigt och hade luft i sprången, matte var förvånad för så mycket hoppning har det inte blivit i sommar då matte haft lite besvär med ryggen, men det är alltid roligt att få en positiv överraskning i den formen så nu trimmar vi vidare och ser vad framtiden säger....tävling....nja kanske det, hon borde ju få komma ut och hoppa lite mer så jag hoppas kroppen hänger med på samma spår....!


 

Kanske borde jag ändå skutta ut och lämna kaffekoppen för en stund, två kusar ska ändå ridas innan vi beger oss på lite festligheter i eftermiddag....men jag önskar alla därute en härlig lördag och va rädda om er....


   ....tjingeling    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards