Kattryd

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2016

Liknar höst....

Av Camilla - 8 augusti 2016 20:40

   Då många har börjat jobba idag fortsätter jag i ett lugnt och stilla semestermode....inte för att man får någon känsla av sommar då det envisas med att regna och blåsa hela tiden...tycker mer det liknar höst, och ja jag tycker mycket om hösten men inte så här tidigt....borde vara flera månader kvar till höststormarna, men ute flyger löven omkring och hästarna är tokiga för vinden, de gillar verkligen inte när det blåser och stormar. De vänder rumpan mot vinden hela tiden och eftersom vi bor på fjället så kommer liksom vinden från alla håll så de snurrar runt som centrifuger i hagen....fniss :)


    Inser att jag borde uppdatera bloggen lite oftare för det blir mycket skrivande, mycket att läsa och många bilder i ett inlägg...ha ha, men tiden....ja tiden räcker ju inte till, det händer hela tiden saker som gör att tiden inte alltid finns för allt jag vill göra....ge mig mer timmar på dygnet. Och skriva ja det är ju för mig en slags terapi samtidigt som jag vet att några gillar och uppskattar när jag gör det....och det tycker ju jag är väldigt roligt !

Ja och mycket har hänt under solen sen sist...och vad var det....mm jo just det vi kan summera första delen av sommaren....ja sommaren du vet, den när det är varmt, soligt och man kan sitta i solnedgången i den ljumma kvällen och njuta utav skvalpet av vågorna vid stranden, och precis det kan jag pricka av på min lista i sommar. Just solnedgångar är jag väldigt svag för och tar alla tillfällen i akt att njuta utav dem och såklart föreviga dem....!

   

  Sommaren har också bestått utav lite roadtrips och besök på platser som jag inte varit på förut, alltid lika spännande är det ju att få ta del av platser i vårt vackra land. På min lista finns att jag ska besöka minst en ny plats varje år och i år blev det Smögen, nej jag har aldrig varit i Smögen, detta omtalade ställe, så dit åkte jag och en god vän en dag och ja....visst det var väl fint och mysigt där men är det verkligen inte lite överskattat...hm...rätta mig om jag har fel, det var ju en helt vanlig liten kustby med en låååång brygga, och visst, många mysiga små butiker som vi var tvungna att kika in i....men sen då....nä inget märkvärdigt alls, då måste jag ändå säga att jag varit på häftigare ställen. Meeen det är alltid lika härligt att komma till havet och räkorna...de satt fint så där säger jag inte emot....!!


            

              

.....och så en härlig vistelse hos mor och far har det blivit, mitt andra lilla paradis att åka till. Härlig oas att bara få vara i tillsammans med mina kära gamla päron. En av dagarna tog jag med far till Varberg Summer Horse Show för att kolla in lite snygga kusar...kameran var också med så lite foton blev det, och det är såå kul och jag lär mig hela tiden, fota objekt som rör sig fort är inte helt lätt och sätta skärpan rätt likaså....en utmaning hela tiden och det gillar jag....fortsättning följer på det....nya kurser bokade!!! En av de andra dagarna styrde jag och mor kosan mot Österlen och stannade till i Ystad för lite sigtseeing, en väldigt mysig stad som jag bara tidigare åkt igenom, nu tog vi oss tid att gå och strosa och undersöka lite mer, en god lunch på en mysig parkresturang för att senare åka mot Smygehuk där kaffet intogs....lilla Clara som var med tycket utflykten var mycket intressant och hon träffade nya bekanskaper hela tiden, det gör vi om matte sa hon....he he!!!


           


 Eftermiddagen/kvällen har spenderats framför tv.n....och jag är mycket tacksam att jag har snälla grannar som öppnade dörren för mig och lät mig sitta i deras soffa för att se på fälttävlansmomentet i OS....då jag surat flera dagar för att vi inte har ViaSat där all ridsport sänds och att de har alla rättigheter på alla sändningar så blev det ju väldigt bra till slut ändå. För det är helt mot mina principer att köpa ett extra abonnemang för att behöva titta på några få timmars sänding....så surt men som alltid så löser sig allting till slut och jag har nu slutat sura..hihi

Igår tog jag och Muffins pulsen lite på våra egna hinder här hemmavid....inte lika avancerade som de i Rio men hon var precis lika taggad som de hästarna som var på tv.n idag...ha ha, samma öron spetsade och lika på tårna som de var inför starten....fantastiska djur de där hästarna...och ja ryttarna är ju inte så dumma de heller...man kan sammanfatta det till ett ord:  kamikazepiloter....!!!


 

  Nämen nu måste jag sluta...fortsättning får följa en annan dag....dags att umgås lite med husse....önskar dig en härlig "blöt" vecka....och glöm inte......

"Do what you love,

and love what you do"

 

  ...tjingeling!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards