Kattryd

Alla inlägg under januari 2010

Av Camilla - 29 januari 2010 13:30

  

Åååå äntligen är det fredag...den bästa dagen på hela veckan. Jag har varit lite dålig på att skriva men jag har inte orkat för herr förkylning har intagit min kropp och tagit all den lilla energi jag har... så det jar varit mest slappardagar under filten i soffan. Men det ordnar upp sig sakteliga, så snart ska jag väl vara på spåret igen. Veckorna springer iväg och jag försöker springa efter men de funkar inte, kan inte springa så fort. Tokmycket på jobbet och en del planering för lite kommande aktiviteter gör att tiden inte räcker till. Kusarna njuter som vanligt av vintervädret och de är jädrans pigga så dåligt samvete behöver jag inte ha om jag inte rider för de fixar det bra själva. Det är många fler hovar i luften än på backen och jag är väldigt glad att jag slipper sitta uppe på dem...hehe.

  

Snö har vi nu så det räcker men det ska tydligen komma lite till och alla snackar om den globala uppvärmningen....men vart tog den vägen...på Kattryd infinner den sig inte iallafall...!!! Ridningen har väl inte varit så bra på många vintrar som den är nu och ett kvitto på det fick jag när jag dressyrtränade i måndags och min vita härliga springare gjorde sitt livs träning...de va en lugn och fin pålle som gjorde precis vad matte sa...ville inte sluta rida...och tänk att han skulle behöva bli 20 år innan poletten föll ner...hihi. Nä han är det underbaraste av hästar...ju äldre han blir ju mer har han att ge...härligt!! I stallet är det full aktivitet på alla som nu är igång och är laddade inför en vår full med träningar och tävlingar. Till och med mammorna har börjat rida...kul me en liten husmorsgrupp...hehe, något för Kattryd Grand Prix de...träningen är igång...hehe. Jag ser fram emot att se dessa ekipage iallafall för kul brukar ju vi alltid ha! Igår hade jag och mina små änglar W och S en kul stund också då vi körde fyrhjuling och de fick åka pulka bakom...jisses va de gick. Tydligen var det roligast när de åkte in i en snödriva och trillade av pulkan....våra intressen är verkligen olika...hahah, ne nu måste jag ut till stallet och pyssla för snart kommer lilla hovslagaren...tjingeling!

Av Camilla - 19 januari 2010 07:15

Tiden springer iväg och nu är snart januari till ända. Våren knackar på dörren, imorse möttes jag av fågelkvitter och det är för mig vår...ändå ligger det fullt me snö på Kattryd och jag älskar det. Härligt att få ha det så...ridningen blir så fantastisk och hästarna verkligen gillar det. Pigga och glada är de...nu är de laddade för träningarna som startar på torsdag med hoppträning för Emma. Och alla vårens dressyrträningar är bokade så nu får hästarna hålla i hatten. I lördags var vi hela gänget i ridhuset och hoppade lite och årets första avtrillning noterades....en flaska vin till årets Grand Prix är kirrad...hehe!! Planeringen för just Kattryds Grand Prix är igång och igår fick jag frågan...när kommer proppen...hihi..ja den kanske kommer så småningom...vem vet. Först står lite annat på programmet...ser fram emot detta nya hästår kan bli spännande....tjingeling!!!  

Av Camilla - 7 januari 2010 15:05

 Solen har gått ner över 2009 och ett nytt år har startat....och det ganska bra tycker jag förutom en dunderförkylning som inte vill ge sig...trodde jag fått min beskärda del då jag låg i fyra veckor men icke sa nicke! Vintern har tagit ett järngrepp och här på Kattryd är det verkligen fjällkänsla med mycket snö och otroligt vackert. Husse är sååå glad nu när han kan sitta i sin älskade traktor och skyffla snö...hihi. 


Jul och nyår har passerat lugnt och skönt. Tiden har tillbringats med de allra goaste människor jag vet. Julfirandet började med julfest hos Fia fisen och det va en jättetrevlig kväll och jag minns inte när jag skrattade så sist. M-L hon var en rolig prick och jag skrattade så tårarna sprutade....haha...sen fortsatte det..och dagarna innan julafton så samlades vi alla kompisar för att äta lite gott och umgås, vilket jag hoppas blir en traditon. Dagen innan julafton så var det lilla jul...hos svärmor och svärfar...god mat igen och julklappsutdelning. Julafton och juldagen tillbringades på Kattryd med fler nära och kära vilket är det bästa, mycke julmat, kalle anka och julklappsutdelning...jag blir som barn igen...och tänk..tomten kom till kattryd denna julen mä..hihi! 


Hästarna har kul nu när det är så mycket snö. De blir pigga och ystra och springer, lattjar och myster mest hela tiden. Mina hästar har haft lite julledigt men är nu under igångsättning. Nu är det ju det bästa vädret nånsin att sätta igång hästarna i, pulsa i snön är ju helt toppen och ridvägarna har det bästa underlaget man kan önska och det går att trava och galoppera överallt....hur bra som helst. Nu när vi varit långlediga så passade vi på att ta en långtur hela stallgänget en dag och ute i skogen där är det underbart att rida och vi travade på som vanligt på en utav skogsvägarna vi alltid travar på men va vi inte hade räknat med var alla snötyngda grenar...hehe, de blev till att ducka och sen va vi snögubbar allihopa förutom stackars J som inte kunde ducka för hon hade väst...hihi...så det blev bom stopp...ojoj...men de blev till att hoppa av och leda hästen till de va fritt fram igen....skratt i skogen och sen va de full fart igen...ne nu ska jag ut och pulsa i snön me den vita vackra springaren....tjingeling!!  

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards