Kattryd

Alla inlägg under januari 2015

Av Camilla - 29 januari 2015 06:43

  De flesta kvällarna ägnar jag åt att uppdatera hemsidan för Grand Prixtävlingen, likaså igår kväll, några timmar flyger lätt iväg när man sitter och trixar och fixar, redigerar bilder, skriver texter, gör inlägg laddar upp bilder, ja ett kul jobb som jag trivs bra med. Igår kom alla bilderna för den nya fräscha kolllektionen  och min plats var given....framför datorn.


   Kollektionen i år känns fräsch och sportig och helt i min smak. Några utav favoriterna är skjortan och den stickade tröjan, sofistikerat och kvinnligt, blir snyggt till de sköna ridbyxorna som blev förra årets favorit och som jag bor i varje dag!! Vill du själv se på den härliga kollektionen så gå in hemsidan och låt dig inspireras! Den finns även att se live i butiken i knalleland.


                                         


 Några fler av mina favoriter är min lillasyster....tänk vad härligt det är att ha en syster som man kan ödsla sin kärlek på, en syster som finns och som man kan prata med om allt, finnas där när livet är lite tufft men också när allt är fantastiskt härligt. I söndags så tändes det något på himlahelvetet och det blev plötsligt en helt fantastiskt skön vinterdag, precis som i min smak vintern ska vara, inte regn och slask, vilket jag är fasligt trött på nu, ja jag brukar säga att av regn blir man vacker....men nu får det räcka....blir ju sååå fasligt vacker...ha ha, eller kan man bli för vacker?!!!


 Stallet har begåvats av en ny pålle och jag är glad för Martinas skull som matte heter att ha fått en sån bedårande liten varelse i sin ägo....allra första "riktiga" hästen, vilken lycka det måste vara, känner hur stort det är, själv har jag nästan glömt känslan, ja jag har ju ett lyckorus hela tiden å andra sidan så det kanske inte är någon skillnad. Ser fram emot många roliga rid och träningstimmar tillsammans med detta ekipage, våren är ju i antågande då säsongen blir en verklighet med tävlingar och sess tillbehör.


 

 Ne.....hej hopp vad klockan går, dags att släppa ut alla pållar och dra sig mot ICA huset och alla härliga kollegor...fullt ös i detta hus! Kvällen ägnas åt hoppträning och föresläsning på Borås Ridhus....ja det blir träning i dagarna tre....tjooo va kul, 30 glada entusiaster samlas för en helghelg med mycket hästar och träning...tjingeling! 


Av Camilla - 21 januari 2015 07:37

  Sitter med en stor kopp kaffe och tankarna far i huvet trots att klockan är tidig morgon, ja det är många bollar i luften nu och det närmar sig med stormsteg det stora evenemang vi har här i Borås när det gäller hästsport. Jag trivs ju allra bäst när jag har just många bollar att spela, det är bara att försöka lära sig koppla ifrån hårddisken ibland vilket är det allra svåraste. Det har ju under hela förra året pågått förberedelser inför Grand Prix och ett SM...många kuggar som hela tiden drar runt det stora hjulet och det är fantastiskt när man börjar fundera och min huvuduppgift är att uppdatera digitalt medie men ska också sitta i domartornet och välkomstkommitten...ska bli så jättekul och ser fram emot massor för nu är det nära och i år är det rekord med över 1000 startande ryttare....wow säger lilla jag!! En trupp på nära 200 funktionärer ska se till att dessa ska få det så bekvämt och lyxigt som möjligt....  


    Mitt i allt detta så finns det annat också som planeras och ska göras och i söndags åkte jag med två pållar in till årets första pay & jump på BFK...en kul och trevligt ordnad träningshoppning och ja det känns i kroppen nu..ha ha, hästarna var glada (kanske lite för glada) och Helge var så stark så han drog matte ur sadeln...he he...ett angenämt problem för matte som är glad att pållarna hoppade fin fint!!! Ser fram emot nästa veckas träningar och kurs från torsdag till lördag...en härlig start på säsongen.


    Äntligen är det vinterlandskap här i Kattryd och jag kan tillsammans med mina pållar ut och galoppera i snön, Muffins brukar inte tycka det är så skönt att vara ute när det snöar men igår så var hon så lugn och fin så jag började fundera på om hon var frisk....men kanske hon som matte njöt utav det lugn och fridfullhet det var ute när flingorna sakta kom uppifrån och marken var perfekt lagd med ett snötäcke....bara att galoppera på och njuta utav vinddraget och snön som piskade lite skönt i ansiktet....ja detta är oslagbart för en hästnörd!!!


 
   Kaffet är slut och dags att gå ut i det vita landskapet och släppa ut hästar, ska njuta utav en ledig dag och en och annan snögalopp idag också...tjoooo....älskar vinter (med snö)....ladda lite inför kvällens utmaning på gocartbanan....ja om nu ryggen tillåter...den gör så ont så ont....men join the day....och må väl....tjingeling   



 



Av Camilla - 5 januari 2015 18:30

 Varje år på nyårsafton så tänker jag, oj vart tog detta året vägen, och likadant blev det i år. Ett år tycker jag ändå är en lång tid men så helt plötsligt står jag åter igen där på självaste nyårsafton och tänker samma sak om och om igen, året 2014 kan summeras till ett både bra och dåligt år...vill ju tänka på allt det som var bra och vad som kan göras bättre. Vissa faktorer kan man styra, andra inte, att hästarna insjuknade i mitten av året var inget jag kunde styra och vår bästa tävlingssäsong blev drabbad, vilket var surt då uppladdningen inför säsongen hade varit strålande och båda hästarna var i fin form, men klart det bara är att gilla läget då man inte kan göra så mycket annat än att hjälpa de små fyrbenta när de blir sjuka.

   

   Nu är det ett nytt år och jag ser fram emot ett späckat program med många händelser både med mina två som mina fyrbenta vänner. Året slutade på ett mycket traditionellt sätt med den årliga nyårsritten och vi var några ambitiösa som trotsade det lite gråkyliga vädret och red ut på våra fålar, dock inte så långt som vi brukar men efter 1 1/2 timma var det gott att åter igen komma hem, in i värmen och få en gofika i magen. Kvällen tillbringades med de allra bästa på det allra bästa sättet och starten på det nya året kunde inte bli bättre...tack ni gudomliga!!


  Att vara ledig många dagar i sträck är bra för både kropp och själ, något jag inte är så van vid då det alltid finns något att göra på gården, ett bra sätt för mig att ta lite extra ledigt är att åka till min lilla oas hos mor och far. När andra väljer Thailand, Dubai, eller Dalarna då styr jag kosan mot västkusten och ett vindstarkt Glommen där havet var vitt av stora vågor och jag lite bortskämt får allt serverat, det ger ny god energi och är för mig en lyx i vardagen....!!

    


  Veckan fylls fortfarande av lediga dagar och tid för att umgås med härliga vänner, så nu står den indonesiska kycklingen i ugnen och bara väntar på att få serveras till de kommande gästerna, vovvarna väntar spänt på vad som ska ske för något tycker de är konstigt när husse och matte springer runt och fixar och grejar....ha ha ha!

       

 Önskar alla en trevlig och skön trettondagsafton och nu blickar vi framåt mot ett spännande äventyr på 2015!!


 


                                                                                                                                   .....tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards