Kattryd

Alla inlägg den 17 december 2015

Av Camilla - 17 december 2015 18:10

 

  För några dagar fick jag vara lycklig och glad över att det var lite vitt, frostigt och några minusgrader här på Kattryd och genast blev det så mycket ljusare och vackrare,  och vet du....jag älskar det vackra, men tji den lycka som varar, idag blev det en gråå gråå gråå dag med plusgrader igen. Inget att hänga läpp för, det lackar mot jul och pysslet ska göras, ja jag älskar även att pyssla, särskilt till jul. Igår pysslade jag fram lite frukost och bjöd in mina kära arbetskollegor till Kattryd, och vilken härlig stämning det blev i lilla huset, ja ni kan ju tänka er själva när sju brudar kommer igång....och dessutom stod julklappspel på schemat....ja jisses!!




Som vanligt när liten Milla är med i spel så går det ju sådäääär....tärningen visade allt annat än 1 eller 6 när just jag slog, den envisa fyran den landade gång på gång. Nån enstaka gång fick jag väl ta ett paket men när jag väl råkat få något paket ja då var det någon som var snabb att norpa det igen, så där satt jag mest hela tiden utan paket....och när det var på sluttampen så fick jag äntligen en etta....lycka jag fick en julklapp och inte vilken klapp som helst....utan ett fin fint silverhästhuvud, ja så passande, kunde ju inte fått någon finare klapp och jag var jätteglad, jag hade ju fått en julklapp iallafall   


 


  Dagen till ära som har varit så grå så grå, då passade jag på att ta med mig nya kameran ut på lite äventyr, tänkte jag skulle fota i dimma, det kan ju bli ganska fina bilder....om man har tur. Jag hade lite tur som gjorde detta innan regnet kom så några goa bilder blev det. Å jag ser fram emot att få nyttja min nya kompis lite mer i framtiden för igår hade jag ett härligt möte med en gammal vän, som inte bara är gammal...hon är mycket klok också och jag fick med mig många verktyg och tips som jag ska använda för att göra min framtid så som jag själv vill ha den. Förändringar är inte alltid något som blir dåligt...snarare kan det var tvärtom och nu känner jag mig redo att möta nya spännande utmaningar, jag är färdig med ICAfamiljen efter 25 år, dags att göra något heeelt annat....åh jag kan inte bärga mig....tjoooo!!!!


  Helge och hans kompisar de lever loppan och mår finemang, de har ju julledigt för att matte ska hinna med alla sina bestyr och inte minst så måste hon hinna planera för den kommande kickoffen på BFK, det sista sattes häromdagen och nu har inbjudan gått ut. Det ska bli skojsamt att åter igen ordna ett evenemang med föreläsningar om ryttarens egna träning och kost, vi glömmer ju faktiskt väldigt ofta oss själva, vi har ett väldigt fokus på våra fyrbenta vänner att de ska få den allra bästa träningen och den allra dyraste maten....ha ha, så nu tänkte jag att vi ska fokusera mera på oss själva och har då bjudit in en föreläsare som tar upp just detta och ger oss lite tips och råd hur vi ska träna oss själva och äta rätt....spännande!!!


 


 Nä, nu ska jag nog pyssla lite...synd det är så mörkt ute annars hade jag nog gått och huggt en gran, hittade nämligen världens finaste gran i vår skog....och den vill jag haaaa, men det får nog vänta till helgen när det är ljust

så man ser, risken är att man går fel och tar en på grannens mark...he he....kanske vore bättre..hi hi!! 


Åh imorgon är det fredag, den härligaste av dagar, önskar dig en skön sådan och en underbar helg...

    

  .....tjingeling!!



Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards