Kattryd

Alla inlägg den 25 november 2009

Av Camilla - 25 november 2009 16:11

Idag har varit min lediga dag och jag började dagen med en lång och go sovmorgon. Utanför smattrade ju regnet och det va inte svårt att vända på sig och sova lite till. Vi har haft nattgäst inatt och det var mysigt att få lite sällskap till frukosten mer än vovvarna. Idag var det inte så bråttom att släppa ut kusarna då regnet verkligen öste ner....ja det kom heller inte uppifrån utan på tvären, hästarna hade inte så bråttom med att gå ut för den delen heller, de har ju koll i sina luckor vilket väder det är ute..! Dagarna går så fort bara när jag är ledig och ibland känns det nästan bättre att jobba då dagen känns längre på nåt vis...fråga inte varför de känns så. Idag kom goaste Karin och Lukas på fikabesök och hade med sig en härligt stor bulle till kaffet....de va mumma me lite gött tjejsnack inne i värmen och utanför hällde regnet ner...men vem har dött av lite regn..innan K dök upp så va jag ute och skrittade min bruna springare och det va faktiskt ganska skönt...man är så go efteråt när man varit ute och kommer in i värmen, så den där stora bullen till kaffet satt fint...haha!!

Veckan är full av olika aktiviteter och imon ser jag fram emot en dressyrträning på hög nivå, träna för Cissi är en kick varje gång och nu har jag ju legat sjuk så länge så det känns som en evighet sen jag red för henne, och nu är ju hästarna på banan igen tillsammans med sin matte så nu är jag laddad till tusen. Hoppträningen i torsdags peppade ju också då min vackra vita springare gjorde sitt livs träning....jeeezuz...inte kan ja tro att han snart är 20 bast.. ..hehe....och tänk va lite paus kan göra. De e lika kul varje gång och sätta sig på den hästen...han kan verkligen göra en lycklig. Och det är jag nu...livet är ju tillbaka och jag kan göra va jag vill....hihi! Ja veckan är full som sagt då vi har stoppat in en hoppclinic mellan våra dressyrträningar så på lördag drar jag och kusarna iväg...ska bli jätteroligt det också. Så kul att det händer nåt i denna byn och att hästar/mattar är friska, det går ju lite hosta i bygden så det gäller att hålla sig till sin lilla skyddade verkstad...nu vill vi vara friska!!

  

Snart är det första advent och det lackar mot jul, i år blir det ingen julskinka på bordet för det är ju skrämmande nyheter som kommit ut hur de behandlar de stackars små grisarna...fy f..n för såna människor, de skulle få känna på likadan behandling...så jag bojkottar allt med griskött som går...tacka vet jag grisarna som går på en gård nere vid mamsen och papsen....de är lyckliga grisar det som får gå ute i sina små hus och de slaktas på gården och har det allmänt bra, ska vi ha en julskinka så får det bli från den gården....ne nu ska jag ta hand om min bulledeg...här ska bakas lussekatter.....tjingeling!!! 

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards