Kattryd

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Camilla - 6 november 2009 09:33

Jag har tråkigt....tråkigt.....tråkigt, nu vill jag inget annat än att bli frisk, ja iallafall fri från den här ihärdiga hostan. I natt har jag inte sovit en endaste blund och stackars sambo han gick och la sig på soffan i tv-rummet kl 3 inatt för att jag inte kunde hålla käft. Jag har ju smittat sambo så vi båda två ligger här och är krassliga, det är den som mår bäst som får mata djuren eller så gör vi det ihop då det går lite fortare. Skönt att ha snälla folk i stallet som kan hjälpa till när vi själva inte orkar.

  

Vovvarna har också tröttnat på detta, för att gå på promenad i trädgården det är inge kul. Och några långpromenader det orkar varken jag eller husse me just nu. Tur är att det finns en och annan mus i stallet som man kan jaga tycker Selma som gärna är i stallet hela dagarna och passar på de små stackarna. Clara däremot har inte fattat detta riktigt så hon jagar annat...hihi! Att lägga nåt på stallgolvet de gör man bara en gång för när Clara är i farten då försvinner det saker...haha! Hela stallgolvet kan vara fullt me saker ibland som handskar, borstar, bomullstussar....ja allt som går att bära och tugga på de e Claras melodi...hihi!


Nu är det höstplöjning på gång och grannbonnen är här och plöjer våra åkrar, det blir fint de, till våren ska det sås havre på dem och de blir mumma för pållarna de....! Igår snöade det här hela dagen och det var alldeles vitt, ett vinterlandskap som var så fint. Det blir så ljust och rent med lite snö, men inte fick man vara glad länge, idag har allt regnat bort och det är återigen grått och trist....lika bra att krypa ner under filten igen...tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards