Kattryd

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Camilla - 22 november 2009 22:11

Cirkeln är sluten...våren 2007 föddes här på Kattryd en liten hästabebis som vi kallade Egon. ..när en hästbebis är ca 6 månader ska den ju skiljas från sin mamma och åka på kollo...detta gjorde lille Egon och efter två års tid så är den lille killen tillbaka hos oss på Kattryd. Vi är sååå glada och i fredags hade vi extra fredagsmys i stallet. Så härligt att ha Anna tillbaka i stallet också efter sitt egna barnafödande....så ja säger bara...välkommen tillbaka!!! Nu går jag och magnus ut en extra gång till stallet bara för att titta till den lille så att han har det bra varje kväll...hihi...han ä så gooo....pratar väldigt mycke och det är härligt!

   

Egon fick en kompis direkt och Nicke blev sååå glad av att få en ny kompis också så det är ingen annan som får nosa eller komma intill Egon. De till och med äter ur samma hög med hö på dagarna...det kallar jag kamratskap!! Det är underbart att se hästar bli såna vänner direkt....och Nicke är verkligen en sann vän. Tar hand om lille Egon och ser till att han har det bra...haha. 

I fredags var det så fint väder så till och med solen tittade fram och jag passade på att ta lite kort, det är ju inte så kul och fota i ösregn, men kusarna ställde gärna upp på en bild i det härliga höstvädret. Jag och vovvarna kunde också äntligen gå på en långis nu när jag blivit någorlunda frisk och orkar röra mig fler meter än ner till stallet....och detta gör att jag har två lyckliga små jyckar!!!

  

Ja de händer mycke nu när jag är tillbaka i livet...haha. Känns som fyra veckor av mitt liv är puts väck....men det har jag ordnat till i helgen för då var det full rulle igen. Igår var vi på teater och jul på Liseberg...många goa skratt me härliga nära och kära. Idag var jag och husse på ridsportsrea och fyndade lite, alltid kul att handla billiga saker till kusarna. Så har har vi förberett inför första advent me nya slingor och fina saker till vår nya glasveranda....fint ska de va! Husse har fixat och trixat me traktorn och jag tog en tur me den vita springaren i de goa regnvädret. De va faktiskt en härlig tur trots regnandet och jag blev glatt överraskad över hur syrerikt det är ute när det regnar....fick helt plötsligt lite ny och go energi...härlig känsla!!! Och jag hoppas att energin räcker till nästa vecka för den blir späckad me saker och massa jobbelijobb...de e kul att vara tillbaka på jobbet igen och nu är det jul jul jul för hela slanten....! Ne nu ska jag slänga mig i bingen....tjingeling!!!


Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards