Kattryd

Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av Camilla - 16 oktober 2014 20:27

   Det händer mycket under solen och jag har sagt adjö till en mycket kär vän....en vän som varit med mig i ur och skur, en vän som jag vårdat ömt, en vän som suttit bekvämt omslingrad runt mitt ben och min fot, vi har trampat många mil, hoppat många hinder och krumilurat många timmar tillsammans i stigbygeln....ja min trotjänare till ridstövel är ett minne blott och jag har verkligen sorg....ja ja tänker du...det är ju bara en stövel....och ja det var bara en stövel men det var en stövel som jag kunde sova i utan tvekan, en stövel man inte ville ta av sig, en stövel jag kunde längta till att ta på mig....ja min vapendragare har vandrat vidare och det är verkligen sorgligt, en skönare stövel kommer jag nog aldrig finna...  skomakaren hade sällan skådat en så utsliten sula så han frågade på ett vänligt sätt: "hur lyckades du med detta"...ha ha....har bara ridit lite, svarade jag   och det värsta....den gick inte att rädda!!!


   Men mitt i all sorg så finns det ju ändå glädjeämnen som att mina pållar nu känns glada och pigga igen, Muffins lite för glad kanske. Det är fötter högt och lågt, fnork och fnys, levader och bakutsparkar är vardagsmat för lilla hästen och matte får hålla sig i för glatta livet. Idag gjorde vi ett nytt försök att rida fint i paddocken, gårdagens försök gick ju inget vidare, det var ju älgar i skogen som störde ordningen och min lilla pärla som har älgfobi flög fort och högt åt alla håll, till och med så fort så matte hamnade lite på sidan och sadeln snurrade vilket gjorde att hon blev ännu hoppigare....ja gissa hur det slutade....ha ha....!!!

   

  Helge fick sin hårrem trimmad igår och jag kan säga att det funkar att klippa en stor häst med en sax som funkar....lite sämre med en som inte funkar. Men jag har snälla stallkollegor som kunde låna mig en som funkade, tog dock lite längre tid än jag väntat mig...men klippt blev han iallafall och nu ser även Herr Brun respektabel ut. Båda pållarna är anmälda till tävling i november vilket är vårt mål, nu ska det trimmas lite för att vara i form till dess....ja nu ler livet lite igen och imorgon är det fredag, hoppas alla får en härlig helg och gör som jag.... 


Enjoy life, it's just one

 

 




Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards