Kattryd

Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Energikick

Av Camilla - 4 maj 2012 08:21


 Efter några dagar vid havet så känns det som förrådet är påfyllt och iallafall knoppen känns som en nyladdad energibomb. Solen gör ju sitt också såklart, premiär för shorts har det varit de sista dagarna och de vita benen har fått lite vitaminer de också. Hoppas hoppas kroppen kan hålla sig lite i schack nu för det känns ändå som det har varit en hyfsad period nu....!


    


 Nisse som fick följa med matte på en roadtrip va ganska nöjd med en liten tripp till havet han också, när matte anlände till Sammels Gård och lastade ut det lilla djuret så ställde han sig, kollade av läget och så...jaha vi var här igen...ja det är ju som ett andra hem för pållarna här på Kattryd....tack till mina vänner där som så gästvänligt tar emot mig och pållarna. Det blev en tur ner till stranden direkt efter urlastning och vi hade en hel lång 5 km strand alldeles för oss själva och energin flödade, lukten och brisen från havet gjorde den gamle mannen alldeles pirrig i hela kroppen...mmmmm!!!


   

 Premiär för utomhusträning hade vi igår och vädret kunde vi ju inte klaga på....nej inte heller hästarna som glatt hoppade såååå fint allihopa. Min lilla Muffins fick vara med de stora pållarna och det gjorde hon väl med väl godkänt, startade upp med att nästan trilla av då ponnisarna inte hade lämnat paddocken när vi kom in, så den lilla bruna hon taggade upp och gjorde levader så matte knappt höll sig kvar....jisses...i min ålder är det ju så att man får inte trilla av...hehe....ja om vi nu ska prata om att 27 är en ålder...hehehe!!! Men när vi väl började hoppa så taggade hon ner lite och visst gick det fort men hon är jäkligt rapp i både huve och ben så det gick som en liten dans, N höjde lite och vi fick känna på lite större hinder men det bekom inte damen....så nu väntar nya utmaningar till helgen...




 Klockan går fort när man har roligt och jag har egentligen jättemycket att skriva om men det får inte rinna iväg och jag måste ta tag i bestyren innan mina kollegor kommer hit....en dag på Kattryd med workshop....så ha en riktigt go helg govänner och sköt om er.....tjingeling!!!!  

 
 
Ingen bild

Carin

4 maj 2012 08:53

Rida längs havet... Mumma för själen! Men gårdagens ridtur längs ekbackar FYLLDA av vitsippor, var inte fy skam det heller! Och dessutom i enbart t-shirt.... Våren är bra härlig!

Kraaam Carin

 
Ingen bild

Milla

5 maj 2012 00:28

Ja..såg din blogg Carin ...underbart :)))
Kram

 
Ingen bild

Pia

6 maj 2012 08:09

ÅÅh va härligt, lite avis faktiskt men skönt att du fått ladda lite :)

Kram till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards