Kattryd

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Vitt

Av Camilla - 6 december 2011 06:46


 Så äntligen kom det lite vitt ja det är väl det alla väntat på (kanske inte alla) efter att ha haft det mörka, gråa, och regniga hela november! Det blev genast ljust och fint och naturligt mycket bättre luft. Inte konstigt att såå många är förkylda med all den fuktiga luften som varit. Nej kall och frisk luft är det bästa och nu hoppas jag verkligen att det får vara så här hela vägen fram till nyåret....sen kan det bli vår...hihi   önsketänkande men vaddå...! Vovvarna tyckte det va som vanligt spännande med snö, Clara är helt tokig och far runt som en gasell och vill att man ska sparka snön mot henne så hon kan bita den i luften. Nej hon är inte som andra men väldigt söt...



 Selma däremot har inte tid att kolla på någon snö...hon är inne i en manisk musjagartid och har verkligen fullt upp...ja igår var det lagom mysigt när jag i min egen lilla värld gick in i tvättstugan i stallet och kände när jag satte ner foten hur något flöt ut under sulan...bläääk jag hade satt foten rakt på en död liten mus och ja jag behöver inte säga vad som flöt ut under foten...men det var ingen trevlig upplevelse och musen är nu ett minne blott men Selma var stolt som en tupp...hon hade minsann dödat en mus.



 Det nalkas sista hoppträningen på torsdag, höstterminen sprang iväg fort, det har varit en jättekul termin med alla tränarkollegor och fortfarande många som vill vara med på träningen, väldigt roligt men visst är det  helt galet att man efter över 10 års tränande för samma person kan finna det fortfarande så inspirerande. Jag är ju dock en tränarnörd och ser hellre träning än tävling nu för tiden. Tävlingarna lockar inte längre och jag har funnit ro i det och tränar för min och hästarnas egna skull och det känns bra, nu när det är rått och kallt så är det inte så j...la kul att ha häst...mest slit och släp...men skadad som man är så kommer dom ljusa stunderna som man heller inte vill vara utan.


Uppdaterat hemsidan lite också...har gjort om i designenlite så nu kan du kommentera bilder, inlägg m.m...få se om det funkar... hälsa gärna på  hos Stall Kattryd



Ha nu en riktigt vit och härlig dag....tjingeling!!!

 
 
Ingen bild

Carin

6 december 2011 08:35

Hi hi hi... Klart att Selma var stolt! :D Men jag kan oxå förstå att matte inte uppskattade placeringen av bytet...

Ha det gott! Kram Carin

 
Ingen bild

Karin

6 december 2011 11:51

Nej, jag är imponerad av ditt slit! Selma är en duktig
liten jägare. kramar från mig

 
Ingen bild

Suss

7 december 2011 23:01

Va har ni snö, det har inte vi...grönt och skönt fast regnigt
och blåsigt!

Have fun

 
Ingen bild

FIA

8 december 2011 22:13

Hemma är det Sheela som är tokig, hon gillar snön. Jag är som du vet inte nån vän av det vita. Fast i ärlighetens namn, så allt j-la regn är ju inte kul det heller. Men det behöver ju inte vara så mycket snö o kallt som vi haft de sista 2 vintrarna. Tjingeling på dig.

 
Ingen bild

Milla

11 december 2011 19:06

Ne Fia...en lagom vinter vill vi ha...inget sölande och frysande så man halkar ihjäl sig...broddar på nu! Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards