Kattryd

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Camilla - 14 december 2011 23:13

 

 Satt imorse i köket och tittade ut på det vackra....ja nu pratar jag inte om vädret...för det är väl långt ifrån vackert...ett mycket märkligt sådant och jag hoppade högt i morse när jag släppte ut hästarna då blixten swischade förbi nosen på mig och jag blev helt iskall och sprang in i stallet med svansen mellan benen. Shit va rädd ja blev (och det vill säga mycket) för rädd blir jag väl inte så lätt, men det här med blixtrar det skrämmer skiten ur en..åska mitt i december...weard...nej jag pratade såklart om mina älskade hjärtan som gick så vackert i det hemska vädret och mulade i den blöta marken...  




 Skillnad var det när snön låg vackert och allt var så vitt och ljust. Ne det blir en grön och regnig jul...bara att acceptera och julstämningen infinner sig inte något nämnvärt...det är bara i stallet det är julpyntat, köpte dock en tomte idag...men stämningen kom inte för det. Stöket får komma när det kommer, det blir ju jul ändå. Några klappar är inköpta men långt ifrån alla, får ta en klappköpardag nån dag framöver eller som förra året då vi åkte till det berömda dagen innan...kanske en ide även i år...hm fundera på den!!




 

I eftermiddags så höll det faktiskt upp och en ridtur på den vackra bruna gjorde min lediga dag fulländad, en låååång galopptur blev det och en pigg Herr Brun slog på en liten brall så fort jag satt upp idag....ja när vi pratar brall av Herr Brun så är det inte så att det bockas högt eller så utan det är ett litet tjut (ljud) från honom och lite viftande med huvet och kanske ett litet hopp från backen som en myra kan göra högre...och matte blir glad varje gång för Herr Brun får allt för sällan några utlopp för sina känslor mer än hans goa stönanden...hehe. 


 

 Ikväll fick Lillstrumpa stick i pälsen utav farbror veterinär...den årliga vaccinationen...det bekom henne inte utan skulle som vanligt så snällt hjälpa till, hon är verkligen en liten hjälpsam dam, ja lite smått för mycket ibland kan matte tycka men hellre att hon är med på noterna än inte alls....hon hade också lyckats få av sig en sko idag och hur lätt är det att hitta en sådan i en hage på ett hektar...mycket att gå på just i det läget och det är som att leta en nål i en höstack...men såklart kommer den fram till våren när vi plockar sten...då hittar vi alltid alla skor som inte hittats vid det rätta tillfället...så matte kunde inte slå på någon sko...hoppas den snälla farbror hovslagare har vägarna förbi så vi kan få en ny sko med hål i, har sparat gamla skor men det är ju inga broddhål i..kanske ska ta den iallafall för som vädret är nu så behövs ju inga broddar ändå...så får det bli....tjingeling!!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards