Kattryd

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Morgonguld...

Av Camilla - 8 november 2011 09:13

     

Var uppe tidigt och gav pållarna frukost och tog sen en promenad med de båda morgontrötta Russlarna, ja en iallafall för Clara hon är aldrig trött...hihi. Ute på åkern fick de nys om en sork och båda två var som en gris som bökade runt och grävde efter den stackars sorken. Vacker morgon var det idag och ännu vackrare dag blir det, solen strålar vackert över ett rofyllt Kattryd och jag ligger under filten ytterligare en dag. Känner mig jätterisig så det får bli en lugn dag idag också. Mullematte erbjöd sig att släppa ut pållarna imorse och jag är evigt tacksam för detta. Hon frågade även om vi ville följa med på en lååååång ridpromenad men jag får stå över hur mycket jag än vill, min kropp är febrig och svag   nu är det tungt och jag längtar efter Husse...!



Pållarna har det så skönt i solen och jag fick ett sms innan om hur Nisse hade råkat trilla så fort han kom ut i hagen...Ja han älskar att rulla sig och igår så pratade vi just om detta hur mycket mer vita pållar rullar sig, de vill ju vara som alla andra....BRUNA. Ja de får rulla sig så mycket de vill bara de är lyckliga, för lycklig är jag om 

jag ser att mina hästar är det....ne nu ska jag sova en stund....då försvinner nog det onda...tjingeling!!!

 
 
Ingen bild

Carin

8 november 2011 10:01

He he he... Jo, tack... Vi vet! Vår vite vackre prins är ganska sällan vit.... :D Inte utan att jag längtar efter kallt och snö! :D

Krya på dig! Kram Carin

 
Ingen bild

Milla

8 november 2011 11:30

Ja Carin...bara för den skull så längtar man efter vitt...men det är ridmässigt fint nu...i paddocken!!
Kram till dig

 
Ingen bild

Mia

8 november 2011 16:26

Krya på dig Milla... ;)

Kramikram

 
Ingen bild

Elsa

10 november 2011 16:58

hej jag har faktist bott i Kattryd och det är underbart på morgonen och resten av dan jag önskar jag kunde flytta tbx dit men jag har det bra här i byn.När jag var 6 år så cyklade jag och min kompis förbi det där stallet och jag tycker det är jätte fint än i dag!/Kattrydsbon! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards