Kattryd

Alla inlägg den 30 december 2010

Av Camilla - 30 december 2010 10:06

      


Julen är över för denna gång och vi här på Kattryd hade en lugn och fin jul med våra nära och kära. Julafton startades med den traditionella julfrukosten med alla i stallet med julklappsutdelning och årets julklapp till pållar och mattar blev en fin boxskylt, så nu ser det proffsigt ut i stallet med alla likadana skyltar med hästarnas namn på   . Släkten kom intågandes här på middagen och sen var det ju maaat på programmet...och äta är väl just julens stora händelse...eller...inte för mig...det är ju julklapparna såklart och det tyckte även vovvarna som var och nosade på sina paket hela dagen, "kan vi öppna nu"..."kan vi öppna nu"...som små barn, och just det blev de ju i år, de var ju barn då systra mi hade valt att åka till fjällen med familjen och barnen uteblev här på Kattryd....och just det då blev ju vovvarna barna...och det va precis som vanligt...barna får alltid mest julklappar....även vovvar i år...hihi!!!

    


Nu är förberedelserna igång för firandet av det nya året och menyn för kvällen är spikad och ska nu inhandlas, blir säkert inte ensam i affären idag så jag får vässa armbågarna...eller ta nåt lugnande så jag inte blir för brysk när jag inte står ut med hysterin....hehe. Nu önskar vi bara att grannar och andra håller sig i skinnet och inte skjuter för mycket smällare så våra älskade djur får ett lugnt nyårsfirande också. Vår lilla Selma har ju blivit så rädd för just smällare och till och med när åskan går blir hon alldeles skakig stackars lilla vovve...!


  

Önskar er alla ett gott slut och hoppas ni får ett fint nytt 2011   //Milla

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards