Kattryd

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Camilla - 16 december 2010 16:57

  

Vintern är här på allvar, imorse vaknade jag av att det yrde massor av vitt utanför och jag såg knappt ut då fönstren var helt täckta med snö. Vovvarna grisade gott i sängen och ville inte gå upp och det förstod jag när jag tittade ut...fy satan vilken storm det var. Det var ju helt rätt dag jag valt att vara ledig på...för ut och köra i detta väder det kan man lätt avstå ifrån, ja jag är inte orolig för min egna del för jag har ju en fyrhjulsdriven bil som tar sig fram överrallt men det finns ju andra tokar...!

     

När jag skulle gå ner till stallet och öppande min ytterdörr så möttes jag av en jättesnödriva, det var bara till att gilla läget och börja skotta sig ut...ajajajaj mina armar, tål inte skottning, de värker ju rätt bra innan men va f..n måste ju komma tu så det var bara att gilla läget, vovvarna de körde fast några gånger på väg ner till stallet för det hade drivit rätt bra på gårdsplanen, Clara hon va som en gasell...hoppa...hoppa...hoppa...inga problem matte...kommer du?? Väl nere i stallet så var det även utanför stalldörren en jättesnödriva så det var bara att ta nya tag och skotta sig in i stallet!

 

Pållarna gnäggade gott när jag äntligen kom in i stallet för klockan va alldeles för mycket tyckte dom...var har du varit, men när jag öppnade luckorna ut och de fick se vad som var utanför så sa de..."ok matte vi stannar inne en stund till"....så ja mockade och gjorde fint hos dem och så fick de lite halm att tugga på och de va nöjda och glada som slapp gå ut i snöstormen....rätt dag att va ledig på helt klart...men vid lunch avtog ju stormen och kusarna kunde gå ut och busa i snön...jag var helt slut efter att ha släppt ut då jag pulsat fram och tillbaka från hagen och stallet! i jättemycke snö...!

 

 

Igår när jag och Anna var ute på en härlig ridtur i solskenet så träffade vi på fröken Älg som stog och gnagde på en buske...hon tittade på oss och kusarna fick syn på henne och även de glodde tillbaka en stund tills de tyckte att nu räcker det matte, nu går vi hem...det är väl inget att titta på...en helt vanlig Älg...men det är vackra djur så jag kan stå och titta hur länge som helst, konstaterade igår att Nisse och älgen har ungefär lika stora öron...hehe.

 

  

Lucia firade vi här på Kattryd i söndags och särskilt en...stallets egna Mullehäst...han gjorde sig extra fin och blev fotograferad av C...en hälsning fick vi och så här fin var han....nej det är INTE Nisse...men viss likhet finns.....tjingeling...!  

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards