Kattryd

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Camilla - 10 december 2009 07:00

  

Gäääsp va tröttsamt med så mörka dagar, de blir aldrig riktigt ljust här uppe i norr. Igår var jag på besök på västkusten och där....va det en stor lampa som lyste upp himlen och så pigg och glad man genast blir. Men här hemma är det ett grått lock som ligger på för jämnan och inte är det nån som öppnar det inte. Nu hoppas jag på lite kallare och snö, hoppas få en "vit" jul....inte en sån vit som det just nu propageras om i nykterhetsrörelser m.m utan en vit med sånt vitt som kommer uppifrån i flingform och sen ligger på marken. Några minusgrader och snö så det knarrar under fötterna när man går det är härligt. Längtar oxå lite efter att få galoppera i djup snö på gärdet som ligger där fortfarande väldigt gröönt....japp..jag röstar för snööö!!!

  

Nu är det pyntat i stallet och i kojan...lite kvar men det börjar bli riktigt julefint på Kattryd. Och i år kommer hela "tjocka" släkten och firar här, i vårt fin fina kök som nu är så stort att alla kan sitta där och äta jullunchen....det var ju inte möjligt innan i de lilla krypinnet, men stallgänget knödde vi alltid ner kring kökbordet vid den traditionella julfrukosten och det gick i och för sig ganska bra...trångt men mysigt. I år behöver vi inte trängas, nu finns det space! Det är alltid mysigt att ha hela familjen samlad och bara mysa kring jul, i dagarna tre blir det mys....love it....ne nu måste jag dra till jobbelijobbet...tjingeling!!



Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards