Kattryd

Direktlänk till inlägg 16 juli 2016

Fantastiska Falsterbo....

Av Camilla - 16 juli 2016 09:51

 

  Ja här sitter jag och drömmer...drömmer mig bort lite, framför mig rullar bildspel från fotograferingen i Falsterbo....det helt fantastiskt magiska Falsterbo, ett ställe med ett ljus som man som fotograf blir helt lyrisk över. Ja jag kan förstå att konstnärer flyttar söderut, just för att få detta magiska ljus. För mig är det en oas att komma till, ja inte för att jag inte trivs i min egna oas men för att få komma bort lite, det behöver vi ju alla....vart vi än må tillbringa våra vardagar.


     Som alla år innan så hyrde vi cyklar, för att kunna smidigt och lätt ta oss från punkt A till punkt B....alltså tävlingsplatsen, ja det var ju syftet med denna resa...att få njut och se vackra människor och hästar. Stämningen var som vanligt på topp i bilen när vi rullade de 35 milen neråt till sydligaste spetsen av Sverige....med mig hade jag såklart kameran och som du ser på bilden så är det en som är mäkta trött på mitt fotande (men en är glad...ha ha).....jag som bara älskar detta och vill fånga alla tillfällen till bra och fina bilder, min värld byggs ju utav bilder....he he. För mig är det obetalbart att kunna sitta och njuta utav alla fångade händelser....just på bild!!



                         

  Många vackra hästar såg vi och det var främst unghästarna som vi ville titta på, vädret bjöd på lite blandat sol, regn, blåst, kyla och lite värme....inget shortsväder direkt och en regnkappa och hatt var skön att ha på sig under onsdagen....och ja fy satan vad det kan ta i där nere kring havet. Falsterbo bjuder ju oftast på vackert väder men i år fick vi allt känna på hur det kan vara även när solen inte skiner....burr! Men det är väl tilltaget med läktare så under tak kund vi krypa in och se det primära programmet...(för mig iallafall)....Falsterbo Hunting...tyvärr hade jag inte med mig kameran denna dag då jag tyckte det var för dåligt väder, men oj oj oj va de rider.....härligt att se och såklart blir det ett sug i den tarmen....får bli i ett annat liv....att få rida den huntingen skulle ju inte gå av

för hacker...!


       


  Även shopping stod på programmet och i år var det prio för en trailer....jag inte för mig, jag har en fantastisk trailer och är väldigt nöjd med den....så det blev några rundor för att spana in utbudet på detta, och ja det är ju inte helt lätt för utbudet är mer än gott....oh my god jag är glad att jag gjort den resan....men en trailer blev det till slut och så även ytterligare lite annan shopping....visst är det kul med shopping....iiiiiih men jag inser också hela tiden att....jag har ju allt som jag behöver....men det finns alltid något litet man vill HA....he he.


     


...Åh så dessa fantastiska kvällar det kan bli i Falsterbo, jag passade på när mina kära vänner satt och pimplade lite vin, ta cykeln och cyklade ner till havet....först den ena sidan och sen den andra....ja magiskt att få vara helt ensam på stranden, vinden som viner och blåser i ditt hår, se solen sakta gå ner i horisonten och känna havets lukt....sältan som lägger sig på kinden och du bara står....står där och känner....känner....att här kan man va...  


Neeej hej hopp....nu är klockan mycke....nu ska jag åka och köpa mig en ny cykel....gillar gult så en gul ska de bli....vill du se fler av mina bilder så kan du följa på fb....photobymilla ...ha nu en fantastisk dag och njut av den.....

  .....tjingeling!!!!!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards