Kattryd

Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av Camilla - 26 oktober 2015 18:30

God måndag alla underbara, börjar detta inlägg med att säga WOW....det är ju helt magiskt och jag är helt överväldigad över alla grattishälsningar på min födelsedag igår, tusen tack för alla härliga sms, fb-hälsningar och samtal jag fick under dagen. Att bli så uppvaktad på en enkel 27årsdag är ju helt tokigt....men jag är otroligt glad och tacksam över att så många uppmärksammade just min dag...  


                          

  Dagen D startade med en härligt uppfriskande promenad längs havets kant och jag fick känna den underbart härliga salta luften, denna luft som jag älskar och som gör så gott. Vindarna friskade i och i den tidiga timman så började solen spricka igenom de grålätta molnen på himlen. Ljuset kom och havet som rörde sig friskt ändrade sin färg från svartblå till blå. På vägen mötte jag några små morgontrötta kompisar som fortfarande går på ängarna nere vid havet, någon låg så skönt på den morgonfuktiga gräsmarken, en annan kom fram nyfiket till mig och sa...godmorgn lilla människa....mmm härlig energipåfyllnad att få klappa en len hästmule en söndagsmorgon vid havet, ja livet är ändå märkligt underbart...

    Då jag för några år sedan föddes nästan på min fars 30 årsdag så firar vi också alltid våra dagar tillsammans, så även i år....varför ändra på ett vinnande koncept...och i år fick vi äran att tillsammans äta en god födelsedagsmiddag på ett av mina favoritställen igen. Det blev ett kärt återseende och nostalgi att få komma in i dess härliga atmosfär igen efter att inte ha varit där på mycket länge....ja jag pratar nu om det place som ligger nästan på stranden, där man inne nästan kan höra havets brus...John´s place...där man kommer som man är...stor, liten, gammal eller ung, ja en härlig oas att vara i och det gör ju heller ingenting att man där kan äta den godaste maten.


          

 Efter allt firande är jag åter hemma i vardagen som präglas av många tankar och mycket huvudbry, både om hästar, framtiden och livet i allmänhet. Som vanligt är agendan full och tiden rullar iväg, klockan är omställd och jag förstår inte riktigt vitsen med detta, varför göra det mörkare på kvällen....det är ju då man efter jobbet vill vara ute, nu känns det som dagen bara tar slut vid fem...hm mörkret kommer fort. På morgonen har man väl ingen nytta av ljuset, låt det istället va lite mörkare på morgonen, då ska man ju ändå till jobb, skola eller vad vi nu är på väg till, på eftermiddagen så har vi ju våra aktiviteter av alla de slag och då är det ju trevligare om det är ljust....håller du inte med...jo tänkte väl det...ha ha ha!!!


    

   Och nu när hästarna är fixade, hundarna rastade, husse matad och ändå mörkt ute passar jag på att tända lite ljus i vårt hus och kryper ner under filten med mina två små värmedynor Selma och Clara, kanske kan jag få lite tid för att läsa en bok....eller så blir det som vanligt när jag är stilla en stund...stensomnar....men jag önskar er alla vad ni än gör, var ni än är....en härligt fortsatt vecka, må solen lysa över er....


      ......tjingeling!!!

           

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards