Kattryd

Direktlänk till inlägg 27 juli 2015

Med solsken i blick....

Av Camilla - 27 juli 2015 07:21

 

   I dagarna pratar alla om vädret, tänk att det är nog det största samtalsämnet någonsin. På alla sociala medier kan jag läsa om hur alla tycker att det är kallt, regnigt och blåsigt, och ja någon vidare värme har det ju kanske inte varit men jag tycker att sommaren är mer än så, för mig är det solsken i blick och jag tar vara på och gläds för varje dag....även om den kommer i flytande form...  


 

  Första dagen efter en lite kortare ledighet startar och jag ser fram emot att få träffa alla kollegor igen, även om det fortfarande är några som får gosa ner sig under täcket denna måndagsmorgon.....hm men jag gläds åt dem och vet att jag har mitt framför mig, en vecka som ska spenderas på bästa sätt med bästa sällskapet. Veckorna har gått fort som vanligt när man är ledig, ändå har det funnits tid till att bara vara, samtidigt så har det gjorts mycket på vår lilla gård, nya staket är på plats, målat har jag gjort, dock inte färdig för vädret har satt lite käppar i hjulet men inne i stallet är det nymålat...mmm luktar gott, det obligatoriska sommarpysslet med att måla hoppbommarna är påbörjat....samma här, det går långsammare vid dålig väderlek, alltid lättare när man kan vara ute och göra detta, men det kommer dagar då solen visar sig igen...som idag, nu skiner solen    


                              


   Jag och husse valde också att spendera några dagar lite norr ut i slutet på min sommarsemester, närmare bestämt i Eskilstuna/Sundbyholm där vi landade på en mycket historisk och vacker plats intill Mälaren, Sundbyholm Slott!! I vacker slottsmiljö bodde vi och sov kungligt. Dagarna spenderades mestadels på PonnySM där vår lilla stallkollega och tillika granne tävlade sitt livs första mästerskap. Ja, det var för mig att bli lite nostalgisk då det var drygt 30 år sedan för mig att deltaga på ett ponnySM, nu som betraktare och supporter. Men det fanns även tid för att strosa runt och njuta utav miljön, äta gott och få lite historisk påminnelse då jag älskar slott....desssa vackra byggnader med så mycket historia kring sig. Och alla...ja alla slott ligger dessutom i den vackraste av platser....tänk att vi har så många fina platser i vårt avlånga land....vackert!!!


                                    

                    

  Efter en sådan laddad helg med mycket spänning så har jag landat hemma i vardagen och nu är det en ny vecka med jobb, träning och förberedelse för tävling, lite festligheter som väntar, så jag önskar alla en härlig start och fortsatt fin vecka....och hoppas du som jag har solsken i blick....


  .......tjingeling   

 
 
Ingen bild

Linn

27 juli 2015 22:52

Vackra bilder och fina ord, som vanligt.
Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards