Kattryd

Direktlänk till inlägg 13 april 2015

Glada kärringar...

Av Camilla - 13 april 2015 06:30

Påsken är över för denna gången och kärringarna är hemma igen...från Blåkulla (läs Holmryd)...ha ha, ja iallafall de som inte körde fast på vägen. Min kvast var i år ganska snäll mot mig och gick som ett trimmat litet skinn, en del hade ju fuskat och satt på en GPS....hm gick ju sådär kan jag säga!! Festligheter var det i dagarna tre och inte att sticka under stolen med så har veckan efter präglats lite utav en seg och trött kropp/knopp....men det är priset man får betala när man har roligt....eller vad säger ni?! 


 De glada kärringarna har åter kommit in i vardags(hetset), veckorna går så otroligt fort och nu är det ju äntligen vår, den som vi längtat så länge efter och här på Kattryd så kvittrar inte bara matte nu utan även alla fåglar som har vaknat efter en dryg råkall vinter. Våren innebär mycket vårbruk, på åkrarna som ska harvas, sladdas och all sten som kommit upp skall plockas bort, och ja husse är i full gång och traktorn rullar på och bakpå så har husse satt sin nya lilla leksak....gräsharven, ja en ny sådan då den gamla är utsliten....flitig husse vi har här på Kattryd!


   

Ja vad har vi hunnit med nudå på dessa veckor efter påska....jo jag har varit ute och luftat herr Brun på tävling, trimmat dressyr för bästa Johanna, distanstränat både herr brun och vackra lilla brun, och inte minst har jag dammat av mina springdojjor och varit ute och löptränat själv....hm tänker ni nu, vad hände där, och jaaa..jag kan erkänna att det tänkte jag själv också....ha ha!


Att springa är inte riktigt min grej men jag kände vid förra tävlingen med lilla Muffins att matte inte hade det bästa flåset så det var bara att inse att det behövdes göra något åt det om jag överhuvud taget ska ta mig runt en fälttävlansbana i sommar...så nu är jag igång...och min lilla Clara är glad som får springa istället för att gå...he he...allt ont har nåt gott med sig....en GLAD hund...ha ha!! 

 

 Och är man effektiv så kan man trycka in en liten kortweekend med härliga vänner också, jag har varit på ett härligt ställe på bohuskusten där vi blev trevligt mottagna på fredagseftermiddagen av en söt liten tjej i receptionen som talade om för oss att vi skulle få sova i sviten....mmm nice start på denna lilla utflykt, det fortsatte med att vi intog en underbart god sillmacka med en svalkande kall öl till. Sen fortsatte det bara med bubbel, badtunna, bastu och havsbad, kvällen avslutades med en fantastiskt god trerätters middag med gott vin till...mmm ny energiboost för matte och nu laddar jag för en ny vecka med nya utmaningar....önskar dig en underbar måndag och vecka....


        ....tjngeling   


 


 
 
Ingen bild

Sandra

14 april 2015 07:10

Gu va härliga <3
kram

 
Ingen bild

Per

14 april 2015 13:12

Coolt :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards