Kattryd

Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Grönt är skönt...

Av Camilla - 23 december 2013 07:06

 

  

Tidig morgon och utanför fönstret är det storm....ja vi kan ju inte förvänta oss en vacker vit jul...det blir något blötare och grönare....men grön är en vacker färg...och jag är glad för vi kan rida i vår underbara paddock ;). Jag rusar snart till jobbet och gör det sista inför en lång ledig jul, och jag hörde precis på radion att alla vi som jobbar idag....vi behövs och är viktiga...det är vi som har viktiga jobb...ha ha...tja och ni andra....!!!! Ja i år så samlas vi alla här på Kattryd igen, det blir som vanligt och ingen väljer att åka till solen, kanske skulle varit ett alternativ i år annars, för ingen tycker väl om regn och rusk.


 

Granen står så grön och grann i stugan....vår julskinka har rymt....hej tomtegubbar...jul jul...strålande jul....ja det är dan före dan och allt ska sättas på plats...en god jul kräver en lång förberedelse men vad hjälper det att man börjar tidigt...det blir alltid lite mycket på slutet ändå. Jag älskar att pyssla inför julen och förbereda, nu är snart allt färdigt, endast en liten klapp till som ska inhandlas...mmm...och jag själv blir som ett litet barn vid jul...älskar julklappar...ha ha!! Pållarna får i år var sin ny kappa att ha på sig....de blir säkert jätteglada, vad alla andra får förblir en hemlighet....så nu god vänner önskar jag ER alla nära, kära och bekanta en riktigt 


GOD JUL    

 

 

 

 

 

    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards