Kattryd

Direktlänk till inlägg 7 december 2013

Njut av livet...

Av Camilla - 7 december 2013 09:50

 

 En härlig dag att vakna till....solen har nu kommit fram och lyser mot det vita gör att det blir vackert men kallt ute, jag älskar vinter när den är så här och hoppas verkligen att det nu får vara vinter och inte rusk!! Nu känner jag att livet sakta kommer tillbaka efter en mastodontförkylning med en hosta from Hell....rösten är hes så jag låter som jag varit ute på världens galaj....men så kul har det inte varit. Men ikväll så ska jag allt ta igen det roliga jag missat....ha ha ser fram emot en härlig kväll in city hos underbara Anneli....!!


 

 Med snösulor och fyra brodd i varje hov gav jag mig ut på en något kall men härlig ridtur igår på Herr Brun, bådae han och jag var inpackade i filtar och halsdukar....vinden var inte god men en härlig galopp på ett utav gärdena vägde upp det hela. Herr Brun han vibrerade som en turbo när vi kom ut på ängen och vi satte av i till en början ganska kontrollerad galopp....jag kände att han i smyg ökade och ökade, farten gjorde att mina ögon blev tårfyllda, ja lite utav ett lyckorus men mest utav vinden som slog emot oss. Efter en sån "släppa loss" galopp blir traven på hästen väldigt fin...särskilt på Herr Brun som i vanliga fall har en härlig trav, och så fin i handen hade ingenting där, som att hålla i en sytråd....en härlig känsla att pulsa eller rättare sagt sväva omkring på ett snöklätt gärde.....mmm det är LYCKA   .


 Stormen Sven skapade lite jobb åt "drängen" här på Kattryd då en stoooor gran föll i en utav hagarna, såklart rätt över staketet, men nu har husse sågat och sågat och granen är inte längre en gran utan ved....och ris i mängder som hästarna uppskattar att mumsa utav. Det luktar väldigt gott om hästarna när de mumsat granris...bättre än de rotat i jorden. Nä, nu ska jag ut i det härliga vädret men önskar alla en härlig dag....och njut av livet...tjingeling!!!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards