Kattryd

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Inte bara hästar....

Av Camilla - 4 april 2013 08:49

 

 Att livet på Kattryd är fullt med hästar det har väl ingen missat men ibland så får vi koppla bort dem en stund och fylla på med annat. Detta gjorde vi på påskafton då vi busade till det tillsammans med våra tokiga grannar! En härlig dag med strålande sol, dock väldigt kyligt i vinden. Men vid en lävägg så blev det så varmt att det gick att sitta i bara tröjan. Med packad ryggsäck så traskade vi till Bonnagår'n vid lunch....meningen var att vi skulle gå till sjön för att där grilla, så långt kom vi inte...ha ha....bakom Bonnagår'ns verkstad tog vi en paus och där blev vi sittande vilket också var jätteskönt då det var så gott lä....! 


 

 Några tappra gjorde upp eld för att vi skulle kunna grilla vår lunch, en gjorde drinkar till oss alla på nyponsoppa, vaniljlikör och grädde....mumma för lilla munnen....och ja så fortsatte det i några timmar tills det var dags att traska hemåt för insläpp av....ja just det....hästar....ha ha....sen en liten powernap för att återigen traska ner till Bonnagår'n för lite spis.....mmmmm....timmen blev sen....Milla jättetrött vilket fortfarande sitter i då vi också blivit snuvade på en hel timma.....men idag skiner solen och Milla är ledig....sååå nu ut i solen....tjingeling!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards