Kattryd

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Växtvärk

Av Camilla - 11 juni 2011 08:30

  Vår fina lilla Muffins hon växer så det knakar och just nu ser hon ut som en dragster...hihi....låg fram hög bak, och det är inte utan att jag märker att hon har lite växtvärk. Det tar emot att röra sig på kommando för att springa i hagen det är ju inte några som helst problem. Och att springa det är Muffins melodi...hon tar gärna en repa eller två och helst vill hon ju ha sällskap så då retar hon upp gamle Nisse att han ska hänga på och eftersom han är "unghäst" han me så hänger han ju gärna på.

 

När man är inne i en växtperiod så ska man ta det lite lugnare tycker matte, frågan är bara om Muffins håller med. Häromdagen tog matte med sig Muffins på en promenad och fick lite sällskap och mentorhjälp utav den lilla vita luddiga Mullehästen, men att gå tyckte Muffins va onödigt, hon tyckte matte va långsam och ville mycket hellre springa. Muffins gick först i ledet hela tiden och var jätteduktig, allt var ju sååååå spännande. Att gå utanför gårdsplanen det var ju jättestort och det fanns mycket att titta på...men inga dumheter utan var cool hela tiden och matte var glad och nöjd, blir nog inte några som helst problem att rida ut på denna fina lilla häst. Men när vi skulle vända och försöka gå hemåt själva utan mentorns hjälp då blev det lite jobbigt...hihi...att bli lämnad själv det var inte den lilla damen beredd att gå med på så lilla Mulle fick snällt och vänligt göra oss sällskap tillbaka och då blev det helt ok igen...ja hon är helt underbar...  


  Hittade en bild på Muffins pappa....ganska lika tycker jag....  ....eller hur?


Idag är det en mulen dag och det blir lite fix och trix här på gården, vi ska också se till beteshagarnas staket så de är fit for fight till betessläppet om någon vecka...då blir det SOMMARLOV för en del av kusarna...mumsa gott grönt gräs i flera veckor och bara gå och lata sig...härligt för de små kusarna. För Muffins så blir det en ny bekantskap då hon ska få gå med en jämnårig liten dam hela sommaren....ska bli spännande och se vad hon tycker om att lämna sin älskade lekkompis Nisse...men han  får ju också lite sommarlov...från Muffins...hihi....tjingeling!!!


 
 
Ingen bild

Mia

13 juni 2011 08:14

Fina Muffins.

 
Ingen bild

Karin

14 juni 2011 09:37

Klart att det gör lite ajaj i kroppen när man växer. Hur stor blir hon tror du? Hon ser så fin ut!
Ha det bra till vi ses

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards