Kattryd

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Grand Prix

Av Camilla - 10 februari 2011 07:22


Idag startar Gina Tricot Grand Prix på Borås Ridhus och en helg fylld med hästar, människor, hundar och show väntar oss. Självklart ska vi var på plats och hjälpa till...husse han startade sitt första pass redan igår med att ta emot alla gäster som ska ha sina tillfälliga "hus" på hjul parkerade bredvid stallarna där hästarna ska bo!


  

Foton från förra året s Grand Prix


Förberedelserna inför denna tävling har varit gigantiska då Helen som är tävlingsledare ringde mig förra året några dagar efter tävlingen och sa....Camilla nu börjar vi om...nästa år höjer vi ribban ett steg till...haha...jag skrattade och sa..."du är galen"...kan du inte landa först...du måste ju vara helt slut efter en sån hektisk helg..."ja sa Helen, jag är trött men såååå kul de e så nu börjar vi planera igen". Det kallar jag ett BRINNANDE INTRESSE....alltså vilken kvinna, och utan henne och hennes kollegor hade vi inte haft denna fina tävling här i BFK, jag är verkligen stolt över att få vara en del utav detta och häromdagen pratade jag åter med Helen som sa "Camilla...du måste vara med i vårt gäng nästa år...man går igång på det"...haha....goa Helen du är ju bara såååå härlig och en frisk vind i BFK.


   

I BT kan vi läsa en del om tävlingen idag...men det var en liten del av allt som har gjorts, jag har ju följt med i kulisserna ända sedan förra året några dagar efter den första tävlingen och jag vet att det är mycket mycket mycket mera som gjorts än det som skrevs idag. Allt är så proffsigt planerat och utfört så de som gjort detta borde få medalj....!


 Bästa Emma Emanuelsson kommer dit...

  

Alla ryttare på elitnivå kommer att synas i startfälten....och imorgon fredag bjuds det på en stor show med inslag av riddarspel vilket jag ser fram emot...många är säkert spända på Jan Brink som också kommer deltaga men jag föredrar lite fart och fläkt men såklart ska de bli kul att se honom också...på lördag är det ryttarmiddag och dit går nog hela högen av både ryttare och funktionärer...så helgen är späckad....och på söndag kväll kommer vi nog vara rätt möra....! Mer om helgen kan du gå in och följa/läsa på www.ginatricotgrandprix.se   Hoppas vi ses...nu ska jag åka och sköta mitt första jobb sen vidare till BFK...tjingeling!!

 
 
Ingen bild

Carin

10 februari 2011 08:19

Vilket arrangemang! Fantastiskt!!! Hoppas ni får en oförglömlig helg... Sjukstugan har slagit läger hemma, så jag får kurera mig inför kommande skidresa....
Kraaam Carin

 
Ingen bild

Milla

10 februari 2011 09:52

Ja Carin...det kommer bli full rulle med massa härliga människor....fina pållar och mycket underhållning...krya på dig nu så du får en go vecka i fjällen....kram kram

 
Ingen bild

Anna

10 februari 2011 09:57

Fullt sjå...lilltå!!! Du är inte så dum du heller, vi ses!

 
Ingen bild

Suss

10 februari 2011 18:31

Ser fram emot denna helg också! Så rockar vi loss på ryttarmiddan sen..partystassten på!

 
Jessica

Jessica

11 februari 2011 19:35

ghhhaaa det är en fröjd o se vad dessa människor åstakommit på årets grand prix. Det lär bli svår slaget till 2012 går ribban höja när allt är perfekt??

http://tonicjessica.blogg.se

 
Ingen bild

Milla

12 februari 2011 00:53

Ingenting är omöjligt att göra än lite bättre eller annorlunda trots det perfekta...men visst är det härligt...och vilken stämning...alla "ler" och har trevligt..kul att vara en del av det..=))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards