Kattryd

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Mys och pyssel

Av Camilla - 5 mars 2010 18:10

 

Vintern håller ett stadigt tag och vill inte ge med sig men det är ju inte annat än att jag tycker det är vackert nu...det är sagolikt här på Kattryd och jag kan inte se mig mätt. Många fina foton blir det och snart är väl hela datorn fullproppad med bilder...får nog skaffa mig ytterligare en disk jag kan fylla...hehe!! 

  

  

För mig får det iof gärna bli något varmare för de här köldgraderna gör inte gott åt min värkande kroppastolle...lederna behöver värme och smörj...men det ska de få...snart bär det av mot sydligare grader!!!

När det är så här kallt så får man hitta på inneaktiviteter och det gjorde vi i måndags...då var alla tjejorna här på lite mys och pyssel...min vän Liselott kom hit och lärde oss att göra smycken...så vi fick göra våra egna samtidigt som hon både inspirerade och visade oss hur vi skulle göra!

Hela bordet fylldes med diverse olika saker och Lotta hade med sig många lådor med saker där vi rotade omkring hej och hå. Alla blev som barn på nytt och pysslade så väldans och så koncentrerat att tiden stod stilla. För mig tog det ett tag att hitta inspiration men när jag väl hade fyllt en mugg med diverse pärlor och fina silversaker så var även jag på banan och vips hade jag gjort 2 armband, 2 hängen och ett halsband...och sååås skoj de var...  

Alla gjorde jättefina saker och kvällen gick väldans fort....och vilket gör inte det när man har så kul...lite fika hann vi faktiskt också med för va är en tjejkväll utan något gott att äta!! Vi ses snart igen tjejer....iiiiihaaaa!!!

        

Anna gjorde en jättefin ring.....


Helgen är på "g" och det ska bli skönt att få två dagar att bara ta det lite lugnt på för veckan har varit full med jobb och hästeri...igår var farbror tandläkare här och fixade iordning alla pållarnas tänder...själv var jag hos tandläkarn tidigare i veckan och det var så skönt efteråt...len och fräsch i munnen, så jag hoppas att kusarna känner likadant...med tanke på vad det kostar att gå till tandläkaren så ska det ju vara gött efteråt....eller hur?!?! Gårdagen avslutades med en hoppträning på Rölle för Anna...såklaart!! En strålande sådan och min Helge är sååå rolig och fin att rida så det är svårt att sluta. Hoppade som en stjärna ska...hihi!!! Anna tyckte om det hon såg...och sa det också högt...! Jag somnade igår kväll med ett leende på läpparna och vaknade i morse likaså...! På vägen till Rölle tog jag upp en liftare...hehe...Sussi fick åka med då hon inte kommer från gården hon står på så hon får rida...så jag erbjöd henne skjuts, Helge tyckte det var helschysst att få damsällskap på vägen...löve in the air....   två "stora" hästar bak och bilen bara tuffade uppför röllebacken...jag älskar min svarta fara! Nu ser jag fram emot söndag då det ska hoppelihoppas lite till...det blir en kul återträff hos Kicki....tjingeling!!!


 
 
Ingen bild

Jessica

11 mars 2010 11:42

Shit vilket fjäll ni bor på..... så otroligt mkt snö =)

 
zaida

zaida

15 mars 2010 10:10

häärliga bilder ;)

http://zaida.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards