Kattryd

Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

I väntan...

Av Camilla - 31 juli 2009 19:40

Ja, jag ska blogga lite i väntan på att min bulldeg ska jäsa. Det är skönt att få skriva av sig lite. Det är ju rent av sååå trist så jag blir tokig. Vilken jäkla skitsommar vi har rent ut sagt. Det här regnandet gör ju en tokig. Var och hälsade på hästarna på betet i dag och det var ju så tråkigt att se dem....dyngblöta och stackars Nancy hoppade hela hon så frös hon...och det är juli, snacka om att det är upp och nervända världen, 30 graders värme och strålande sol i början av maj och 12 grader med regn i juli...det är väl ändå lite upp och ner.

 

Idag har det varit en innedag och i röjartagen, logen fick sig en duvning och nu kan den nya hästen med grejor flytta in för fler garderober är på plast.

Det är rätt skönt att få röjt och städat, dels känner man sig väldigt nöjd efteråt men det blir ju fint också, tyvärr så är det ju lätt att fylla på me lite andra grejor. Hundarna är så nöjda när husse och matte är inne och de vill gärna vara med och grejja, såå hjälpsamma. När det inte går att ligga ute i gräset och sola så får man hjälpa till inne....och om inte annat så kan man ju ligga och tugga på ett splayans nytt ben....hihihi!

När det är sommar så ska man ju och vill man ju vara ute så mycket som möjligt, det är ju knappt det går att rida för idag har det blåst starka vindar här på Kattryd, och bor man få ett fjäll så får man hålla i hatten. Jag fick hålla mig i idag när jag red kusarna för det hoppades för grenar och annat som flög omkring i luften...ja det var inte långt borta att jag suttit i backen. Men jag klarade mig ifrån regn och det är ju kors i taket...för inte en minut på hela dagen innan det har hållt upp, men någon vädergud tyckte väl om mig så jag klarade mig fint....=). Nisse var på ett strålande humör både igår och idag, igår var han jättefin på dressyrträningen och det satt i även idag, den gamle blir bara finare och finare. Imorgon väntar ytterligare ett pass me dressyr men då är det Helges tur....my lovely horse!!



De lata dagarna börjar ta slut och nu väntar några dagar vid havet och Gottskär. Vi ska suga ut det gottaste och bara ha de skönt och bli lite uppassade av god mat. Precis om alla våra djur har det 365 dagar om året så ska vi få känna på det också...hihi. Hundarna de är verkligen livsnjutare och tar vara på varje liten minut av både sol och vila....nästa liv ska jag bli hund (på Kattryd...hihi). Oooops...nu är nog bulldegen jäst och dags att bli utbakad...nu ska här bakas 100 bullar...och husse ska hjälpa till...tjingeling!

/Milla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards