Kattryd

Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Hästfest

Av Camilla - 12 juli 2009 19:18

Härligt me söndag, en slapp sådan har det varit och det är sååå skönt att bara få vara här hemma på Kattryd och inte göra nåt särskilt alls. Rida lite när man känner för det, kolla till hästarna som går på bete, fika med sambo och stallkompisar.....ja ta de me ro....och visst är det semester...ta dagen som den kommer! Och så har ju årets hästfest startat...många har redan åkt och många kommer att åka ner mot skåne och Falsterbo. Likaså jag, imorgon bär det av till skånelandet och alla fina hästar. Magnus är snäll och är hemma och ser till hästarna, men också att vårat tak kommer på plats till slut. Inte mycke kvar nu sen är det ett splayans nytt hus om står på Kattryds gård...så skönt, sen kan Magnus ligga i hängmattan resten av sommaren och det är han värd....love ya.

 

Helge och Nisse får nu några dagars ledighet och det gillar dom....att bara få gå och inte göra nåt mer än att äta förstås. För det är gott me gräs, inte att de lyfter huvet så lång dagen är...haha. Men det är fantastiskt härligt att se hästar när de går och betar....så rofyllt!! Men efter ledigheten så är det fullt ös igen. Cissi står på programmet och hon kommer hit och trimmar oss och våra hästar här på Kattryd vid några tillfälllen framöver. Det drar íhop sig för tävling och då måste det trimmas. Cissi är ju sååå rolig att rida för, precis som vår Anna så är hon alltid positiv i sitt sätt att lära ut.


Si si....nu är det snart dags att gå och släppa in kusarna för natten och packa lilla väskan som ska me imorgon....tjingeling!

/Milla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards