Kattryd

Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Sommaren försvann

Av Camilla - 5 juni 2009 07:27

Så var det fredag igen och en regnig, kall sådan. Hade tänkt släppa hästarna på bete till helgen men det får nog dröja lite då det ska söla hela nästa vecka och vara runt 10 grader....burr. Man blir ju lite lätt bortskämd när det har varit högsommarvärme och sen blir det vinter igen. Här på Kattryd snöade det faktiskt vid ett kort ögonblick igår...ja jag trodde faktiskt inte mina ögon och hade jag haft kameran med så hade jag fotat men jag satt på hästryggen just när det kom en snöby...haha, 4 juni och det snöar, det måste arkiveras i årsboken.

Igår var det hoppträning här på Kattryd för den helt underbara tränaren som finns på denna jord....att stå timme ut och timme in och hela tiden vara så positiv som hon det är en gåva som ingen annan har. All kritik som sägs låter ändå alltid så positivt och det gör ju att alla verkligen rider sååå bra. Det gick väldans bra för var och en i alla grupper och hästar och ryttare var nöjda och glada när de lämnade gårdsplanen. Det är såå kul att träna och umgås med er alla och inte minst att ha Anna här på Kattryd. Helge hoppade högt och fint, och det var igår lite svårare linjer att öva på med trippelbarr som grädde på moset, men inga hinder känns stora för denna lilla kuse. Nu ska matte bara beställa tid för lite justering så blir det nog ändå bättre... =).

Vår renovering börja ta form och det är nu inte så mycket kvar (taket), köket är på plats, kaklet och spishäll blir färdigt idag. Lister till fönster, tak och golv ska hämtas och målas....sen är det verkligen klart. Åååå det ska bli så skönt att kunna vara och laga mat i ett kök igen. Imorgon firar vi 10 år på Kattryd och det på dagen. Den 6 juni 1999 flyttade vi in i huset och detta firar vi med att laga mat i vårt nya fina kök tillsammans med våra goa vänner ;)....så nu ska jag ila iväg och fixa å trixa innan jobbet....tjingeling!

/Milla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards