Kattryd

Alla inlägg den 28 april 2014

Av Camilla - 28 april 2014 22:30

 

 Fredag för mig är dagen med stort F...bästa dagen på veckan, Man har jobbat hela långa veckan och är väl förtjänt lite avkoppling, fredagen är avstampet för avkoppling och min avkoppling är när jag får vara med mina fyrbenta och det gärna hela dagarna....kanske inte så stillasittande dock utan oftast ganska aktivt. I fredags packade jag in min vackra bruna och åkte tillsammans med U och L mot Hajjerna för att slipa sista formen på Muffins inför debuten, målet var att träna grav som hon tycker är såå läskigt. Strålande väder och 18 grader varmt gjorde fredagen ännu ett snäpp bättre och Hajjerna ligger perfekt 40 minuters resa hemifrån och mitt ute i vårgårdaskogen, men det är en fantastiskt fin träningsbana. Nu fick vi chansen till att träna gravar då det inte saknas alternativ där....och vi gjorde det....om och om igen....så nu tycker jag nog att vi har besegrat gravskräcken och är lagom uppladdade...    får se vad Muffins säger när vi fräser över ängarna i Tranemo....tjohoooo!!!



 

Efter en sån träning och trevligt sällskap en fredagskväll så är ju livet på topp, vad mer kan man önska sig egentligen när man som jag är en hästnörd....jo kanske att man åker på ponnytävling (igen)...vädret var ju lika strålande i lördags, så varför inte...styrde bilen mot Kungsbacka och stöttade en liten ambitiös ponnytjej som skulle debutera MSV i lagklass...hejjade även fram hela BFKs ponnylag som gjorde alla jättefina ritter, laget slutade på en fin femteplats och stannar kvar i elitserien och får rida även nästa år....blir hur bra som helst då tjejerna hinner få ett helt års rutin tills dess....  HEJA BFK!!!


 

 Efter tävlingen åkte jag och hämtade den underbart galna människan AT för att senare åka hem mot Kattryd där husse lagat en smarrig älggryta som serverades tillsammans med sparris, klyftpotatis och ett gott vin...många härliga diskussioner och glada skratt avslutade den härligt somriga lördagen och som någon vid bordet sa....vilken härlig semesterdag det känns om jag haft...ha ha ha!! 


 

 Den härliga solen har fortsatt att lysa på den blå himlen och sommarkänslan har infunnit sig på Kattryd, hästarna kan gå nakenfisar och rulla sig bäst hela dagen för att göra livet lite surare för sina mattar.....som såklart älskar att stå och skrubba damm på sina älsklingar....NOT. Nisse njuter nog mest för nu slipper han vara en vit häst, nu kan han få vara som alla andra smutsbruna kompisar....men vad gör det när det är lyckliga hästar. Jag är ändå glad att det är en brun häst jag ska tävla med nuförtiden för puh så många schampoflaskor det gick åt när Nisse var i tävlingsform...hua, nu kanske det bara går åt en mot tre...he he   


Nä nu är det natten för den här tjejen...imorgon väntar det krumilurträning....ska bli spännande.....tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards