Kattryd

Alla inlägg den 24 april 2014

Av Camilla - 24 april 2014 22:29

 

 Borde verkligen gå och lägga mig men är lite för uppskruvad efter en härlig eftermiddag/kväll här på Kattryd. Solen har stått högt på himlen större delen av dagen och trots att vinden kyler så är det ändå skönt och den bästa tiden är nuuuu....jag har dock fått nån skit i mitt ena öga som stör mig och jag anar en lätt allergi....buuuu vill inte ha någon satans pollenallergi...har alltid tyckt synd om de som inte kan njuta utav den underbart sköna våren....och nu så verkar det som jag fått känna på just de....men det finns säkert nåt bra piller jag kan ta så det lättar lite på klijet i ögat.


 

 Veckan lider mot sitt slut och du härliga fredag nalkas....ja veckan har ju inte varit så lång efter en lååång påskhelg. Jag och min kära husse drog några dagar till Köpenhamn för att bara njuta utav lite avkoppling på tu man hand...och det var verkligen underbart, vädret visade ju sig från sin bästa sida och vi bodde på ett mycket charmigt hotel precis mitt i smeten på Nyhavns gaade....pulsen var hög och uteserveringarna haglade tätt. Några kalla Carlsbergs slank det ner i strupen och ett och annat danskt wienerbröd med chokoläääääde blev det oxå.


                      

 Borta bra men hemma bäst....ett gammalt slitet uttryck som ändå håller starkt...jag är ju en liten "vagabond" men älskar ändå mitt Kattryd och ikväll när det var premiär för uteträning för Anna här så är ju lyckan total, gården som på vinterhalvåret mer eller mindre står lite i ide blomstrar upp på våren då alla trailar rullar in på gården, fikat är dukat på bordet och Anna vår tränarguru står i paddocken och instruerar och inspirerar både ryttare och publik....det är för mig ett lyckorus och jag älskar pulsen som slingrar sig som en murgröna kring gården. Dagen till ära hade jag bakat en toscakaka för att bjuda alla på så det kände sig lite extra välkomna...eller ja jag brukar ha hembakat...ha ha....men lite mer festligt första gången på säsongen fick det bli...uppskattad och smakade gott. Ser fram emot nästa gång redan...men nu ska jag slänga mig i bingen och ladda för morgondagens terrängträning...natti natti och..imorrn är det freeeeeedag   .....tjingeling!!!!


 





Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards