Kattryd

Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Camilla - 25 februari 2014 06:23

 

 Igår fick vi känna av lite vår...solen kröp fram och man blev glad och lite vårkänslor gjorde sig till känna. Efter några dagar vid havet hos mor och far och tillsammans med Clara så har jag laddat om för att möta våren. Lite tidigt dock kan man tycka, kan på fb se både blåsippor och snödroppar redan....meeeeen det är ju faktiskt bara februariiii.....!!!

 

Min älskade pensionär gick igår från björnpäls till nakenfis...är det vår kan man ju inte gå och bära på en yllekappa, nä då får det bli lite naket.....och ja visst tyckte han det var skönt att bli av med den tjocka vargapälsen, det var ju ett ypperligt tillfälle att klippa av den nu när termometern står på +8 grader...och visst ser han nöjd ut "Vacker Vit"....  


   

 Det finns fler på Kattryd som har vårkänslor....min lilla Muffins tyckte det var skönt efter att fått vila i två dagar att komma ut i vårsolen och här på fjället "råkade" det ju blåsa lite också och då blir det ju extra spännande allting. Matte hade satt upp lite hinder med plastbommar på hinderstöden....och...gissa om de låg kvar....NOEP...de jagade oss i paddocken och Muffins tyckte minsann att det var skiiiiitläskigt...sprang med svansen mellan benen och la på en och annan brall....men det lugnade som tur ner sig lite och vi kunde använda hindren som var tänkt från början....en fin liten Muffins gjorde sitt jobb fint och skötsamt....matte nöjd   


                                                          


 Nu är det TT (tokroliga tisdag) och jag ska med ett leende gå till mitt jobbelijobb som idag säkert bjuder på nya utmaningar och kanske en och annan godbit....önskar dig en fin dag och må solen skina över dig...  tjingeling!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards