Kattryd

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Camilla - 16 september 2012 08:44

   

 

Sitter och njuter av morgonkaffet en något grå söndagsmorgon, men det är ändå det allra skönaste jag vet att efter varit uppe tidigt och fodrat hästarna, släppt ut dem i sina hagar och tagit en promenad med vovvarna, ja då är det ljuvligt att sätta sig ner och dricka en stooor kopp nybryggt kaffe och läsa den något innehållslösa BT....men vänta nu, idag var det lite kul att läsa, för det var ju en big happening i Borås igår....ja Kretsloppet gick av stapeln och 5000 tokiga boråsare sprang sig trötta på stadens gator....helt galet!!! Ja alla har vi olika intressen och tur är väl det....hehe! Igår sprang jag mig trött i skogen....syster yster hämtade upp mig och vi tog rikte mot bredaredskogarna i jakten på de små gula godingarna, alla vovvarna följde med och Claras bästa kompis Mats var också med...vilken lycka....springa, springa, springa.....ja vilket race det blev då de sprang mellan mig och syster så nog fick de motion alltid...hehe!! Ja det här med att hitta svamp det är ju inte min melodi, hittade väldigt många andra svampar än de som jag verkligen letade efter, men några förskrämda blev det, både kantareller och trattisar.....meeeeen syster hon är som en gasell i skogen och sprang runt som en tok vilket också resulterade i en kasse svamp....hm    inte avis....ne inte ja inte....!

 

        

   

  Ja helgen går fort men då vi första gången på mycket länge inte haft något bokat så andas vi lugnt och njuter utav ledigheten. Det har varit lite lätt hysteriskt med bokade helger sen i somras men åh nu kan vi pusta ut och ta det med ro. En lördag-söndag med att bara ta dagen som den kommer det är ju ovanligt för oss här på Kattryd men än så länge så har det varit så och jag hoppas att den fortsätter på samma vis för det är faktiskt lite skönt att ha såna dagar. Pållarna tar tydligen dagen som den kommer även de...hehe just nu så har de race i hagen och motionerar sig själva en stund...kanske de tycker att matte ska fortsätta och få den där dagen att inte göra nåt särskilt och frångå det normala med att ut och rida. Ja kanske vore nåt men då blir dagen ändå lite skum för det känns konstigt att inte rida...sån rutinmänniska man nu är...hehe....så idag blir det hoppning på schemat....ut och bygga bana....hej å hå!!!

 

 

Hösten är här på allvar och vintern i antågande...det blev erkänt för nu flyttade vi in hoppträningen i torsdags till ridhuset på Rölle. Så är det ju när det blir mörkt så fort på kvällarna nu och vädret kan man heller inte lita på så det var skönt för alla som var med att rida torrt. En härligt rolig träning bjöd Anna på som vanligt även om jag själv fick stå över denna gång pga lite jobbelijobb, men det var lika glatt och välkommet som vanligt på Rölle. Jättekul att efterfrågan på Annas träning är så stor, det blir återigen fler och fler som vill vara med!! Ja hon är verkligen number ONE....hon får verkligen alla att rida bra, är så glad att vi får ha Anna och snart är det jubileum igen.....åren går fort!!! Nej nu ska jag fånga dagen...ut och göra "ingenting"....hehe...ha en fin dag alla därute...tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards