Kattryd

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Camilla - 10 mars 2012 09:41

Ja kanske tycker ni att jag är en konstig prick när jag säger att jag längtar att få gå till jobbet, kan längta efter mina arbetskollegor...men för mig kan det vara en mysdag att gå till jobbet...känna att jag kan få vara viktigt, göra nåt bra trots vissa besvär...och igår var just en sån dag. Klockan ringde inte

utan Husse väckte mig lite försiktigt vid halv sex och dagen började med en stoooor kopp kaffe, sen släppa ut de små pållarna och så ge sig iväg till Kungälv. Ja igår var det möte med mina arbetskollegor där och det är alltid så trevligt att få träffa dom live, annars blir det mest telefonkontakt. Ja det blev en bra förmiddag med vår marknadschef som kommit från Stockholm, goa möten, och en avslutande lunch med K på IKEA, ja det ligger ju lite sådär på vägen hem så ett litet besök där var lite lyxigt tyckte båda två... 


Nya familjemedlemmar...

   

Ja efter intaget av lunchen så haltade jag runt ett varv inne på barnavdelningen och vips så hade Herr Kanin, Herr Uggla och systrarna Mus hoppat ner i min blåa kasse och ville åka med hem till Kattryd...:) gissa vilka som blev överförtjusta när matte kom hem....YES...Selma hon fullständigt attackerade min blåa IKEApåse och nosade runt för visst hade de små liven gömt sig på botten av kassen, lite andra grejor låg ovanpå men Selma lyckades ändå lyfta upp dem och MAAATTE du är ju bäst....möss som är mina favvisar...och lilla Clara fick knappt komma nära för det var Selmas....haha...får se hur länge de får vara i livet.... 


Mysdagen fortsatte hemma på Kattryd....såååå skönt att efter en dag ha suttit på ändan, få jobba lite fysiskt även om kroppen värkte och var trött så var det skönt att få packa lite höpåsar, sopa stallgången en gång till, mocka, och klappa lite på de vackra pållarna, igår var det inte så lika mysigt väder som dag, så vi alla fick en välförtjänt vilodag, det blev istället stallmys och efter insläpp av de små liven fick de äta sin em fika, den är ju viktig så då behövs lugn och ro, vilket även matte fick, så det blev lite soffhäng och mys med vovvarna en stund innan det var dags för lite pälsvård av alla tre finaste pållar, fällning är det som gäller, och ha en vit häst som fäller det innebär att det snöar och alla håren sitter sen på matte....pälsvården avslutades med att alla fick var sin MOROT...det var ju trots allt fredag....FREDAGSMYYYYS... tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards