Kattryd

Alla inlägg den 14 mars 2016

Av Camilla - 14 mars 2016 22:53

    Ligger i soffan, slötittar lite på tv:n där det är något program med gnälliga ungar...jämte mig ligger min lilla jack russel och trycker sig tätt tätt inpå. Ja det är en liten Clara som varit på kollo och saknat sin matte något, för idag kom de hem.....hem till sitt Kattryd efter en vecka hos sin extrahusse. Det gick inte obemärkt förbi att de saknat både katter, hästar och så husse och matte såklart för Selma slängde sig upp på matte och pussa hela ansiktet rent....he he. En hel vecka har flugit förbi och jag har varit dålig på att uppdatera bloggen, men ibland räcker ju inte tiden till men nu tänkte jag dela med mig lite av en vecka fylld med hästar, hästar, och hästar och ja ni fattar....det har ju varit Borås Grand Prix för hela slanten både för husse och matte här på Kattryd.


                          

  I år hade vi växlat upp lite och det var en internationell del av tävlingen därav att det var en hel vecka. Veckan inleddes med nationell tävling måndag-onsdag och fortsatte med internationell torsdag-söndag. Många hästar anlände redan söndag eftermiddag/kväll och jag hade mitt första pass i välkomstkommitten en stund på kvällen där tillsammans med några härliga tjejer, och att sitta i V-byschan innebär att hälsa de kommande ryttarna välkomna, ge dem en goodiebag och lotsa dem vidare till vart de ska stalla upp sina hästar och parkera sina bilar. 


                      

  Ytterligare ett gäng står och tar emot alla ekipagen för att sedan hjälpa dem att lasta ur, bära, se till att de får rätt boxar till hästarna, köra spånbalar och till slut även parkera derars lastbilar vid rätt elplats. Det är en häftig logistik som ingen kan förstå som inte varit med där det händer, jag fick förmånen att under onsdagen vara med i detta kugghjul och jag kan säga att jag är grymt imponerad av alla människor som är med i detta och hjälper till, vilken fantastisk organisation, och att det bara funkar..allt bara löser sig....och att alla ler.....helt fucking unbelieveble....stolt över att vara en del av detta gäng....love ya!!!!


                        


  Efter onsdagen var det dags att inta min plats i domartornet och i år var det även här lite förändringar pga den internationella statusen och vi hade tre domare plus speaker jämfört med en domare som speakar....alltså i vårt lilla torn där utrymmet i vanliga fall är begränsat satt vi nu fem personer i fronten, en eller två som skötte ljud och ljus, och så en som satt i bakgrunden och förde manuellt protokoll...ja vi kom varandra nära i år. Tekniken var inte på vår sida men det lärde oss en hel del under veckan och ju längre veckan gick desto bättre gick det så i slutet flöt allting strålande och jag summerar årets Grand Prix till succé igen....vi är allt bra grymma!!!!


 

 Jag hann fota litegrann men långt ifrån så mycket som jag hade velat...men nu är det sent och jag behöver natta mig....återkommer en annan dag med lite fler bilder....önskar en god natt och fortsatt fin vecka....tjingeling   


 



Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards