Kattryd

Alla inlägg den 17 november 2015

Av Camilla - 17 november 2015 06:52

 

...mmmm, nu är allt sig likt igen på Kattryd, efter en vecka med tomhet, tystnad och saknad så är ordningen återställd, äntligen är husse hemma igen efter sin killvecka i sol och värme. Hämtade upp en pepparkaka igår kväll och det sista jag hörde innan jag somnade var "det känns lite blekt här"....grrr....så fräscht brun vill jag också vara i detta höstrusket, så lite avis är jag....men hörru...säg inget till honom, han blir så otroligt kaxig då...ja än mer än vanligt...ha ha ha!


 

 Gissa om kissarna blev glada....det har varit något som saknats och vid hemkomst kom de galopperande över gårdsplanen och igårkväll var de båda i sovrummet som de egentligen aldrig är...levde loppan precis för att visa att sååååå här glada är vi...du är hemma igen. Ja djuren är otroligt tydliga på att visa sin glädje, imorse hade hela stallet gnäggat när det var husse som kom in för att fodra....hm undra vad det betyder för de tidigare dagarna har det varit relativt tyst....  


   Men bara för att husse varit borta i en vecka så är det inget som säger att det stannar upp på Kattryd...nej tvärtom, full rulle - Kinnekulle, ja veckan har varit fylld med härliga möten, hästar, jobb, jobb, jobb och så en fredag med hela huset fullt med tjejer...ja det årliga tjejmyset infaller ju alltid den veckan då husse lämnar. Ett stort gäng glada spralliga tjejer intog huset på självaste fredagen den 13e...moohaha...skråckfull...jag...nej inte alls..! Kvällen gick i hälsan och skönhetens tecken och för hälsan stod Tina vår värdinna och skönheten, ja det stod alla vi andra vackra för såklart...ha ha ha...en kväll som ni alla förstår va allt annat än tyst!!!


                      


I dagarna har mina tankar gått till det land och de människor som drabbades av skräck, ondska och förtvivlan, ja det kommer närmare och närmare och varje dag ska vi vara tacksamma och rädda om varandra, visa kärlek till våra nära och kära, för vart har kärleken i världen tagit vägen...blir ledsen över tanken. Men nu gläds jag åt att det inte är många veckor kvar, nedräkning har börjat...julen är snart här...den älskade julen då jag får mysa och ha alla mina kära nära...  


  

  Men nu är det fortfarande mörk grå november och dessutom en tråkig tisdag (läs tokig)....so tajm to say good bye....jobbelijobbet väntar och jag önskar dig en härlig fortsatt vecka men nya goa utmaningar....


  ...tjingeling!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards