Kattryd

Alla inlägg den 5 november 2015

Av Camilla - 5 november 2015 06:54

 

  Igår kröp jag ner i sängen fylld av värme och en liten bit lust till livet hade kommit tillbaka. Dagen började med ett fyspass i stallet med utsläpp av alla hästar, mockning, sopning, krattning av gårdsplan, packning av hö, utbärning av vatten till den tillfälliga hagen, ja endorfinerna flödade och jag kände mig glad och fick en härlig glädje fylld i kroppen. Dagen D var här och Helge skulle på återbesök till veterinären, en blandning av välbefinnande och oro fanns i kroppen och jag var ruskigt otålig tills klockan blev 15 och jag kunde åka ner till bästa veterinären Ionel.


                              

  Innan jag kunde åka så tog jag ut lilla fröken Brun på en långpromenad, som var för dagen en pigg och väldigt uppmärksam dam, eftersom det var dimmigt och det kändes som vi red i mjölk så tyckte hon att det var spöken preciiiis överallt. Ja matte fick hålla sig i för lilla damen ifråga är en väldigt kvick och elastisk varelse så allt går väldans fort vid diverse rörelser....ha ha!!! Hon har fått en något tidigare lunka på/ta det lugntperiod då matte har mycket omkring sig och måste fokusera på lite andra saker i livet, men lite stimulans genom att gå ut i skogen och möta demoner, det är för henne välbehövt.


  Ja, sen finns det ju några andra varelser på Kattryd som också behöver stimuleras, så en promenad till fots blev det och när det gäller lilla yrvädret Clara så finns det ju inga begränsningar för hur långt man kan gå så matte fick sig en lagom motionsrunda på 6 km, ja nu kan du undra hur vet du det...hur långt alltså, men serru hon har införskaffat sig ett litet roligt armband som mäter hur många steg hon tar, och hur lång sträcka...mmm lite onödigt men kul vetande..! 


Så äntligen satt jag i bilen, ner till laglöst land...he he...skoja bara men till Svenljunga bar det och Helge som alltid är lugn och trygg kändes lite för dagen nervös av att åka låda, kanske han förknippade sista åkturen hemifrån i hans dåliga skick som något otäckt. Jag vet inte men väl nere hos veterinären så måste jag ju säga att ett sånt härligt varmt mottagande det har jag då aldrig fått på någon klinik tidigare. Först få en härlig varm kram och så mötas utav ett stort leende som säger "VÄLKOMMEN"....ja vilken kontrast mot sist på Slöinge, där veterinären inte ens lyfte på huvet och presenterade sig...hm....ja vilka skillnader, och jag kan ju säga att det förstnämnda är något jag föredrar och dialogen med veterinären blir mycket nära och trevlig. 


  Det var dags att ta nya prover och se hur läget i herr Bruns kropp var, hade det blivit någon förändring, hade hans röda blodkroppar blivit fler och var värdet på albuminet högre....som vanligt stod han still vid just provtagningen, ja han är en annorlunda liten kreatur som gillar när det sticks...he he. Men däremellan hade han lite mer spring i benen än vanligt och jag tänkte lite för mig själv...nu mår han bra, han har svårt att stå still och är lite bufflig, det är mattes vanliga häst det...och ja jag kan glädja er med att värdena de visade på bättring hos min vackra bruna häst.


Tänk vad lite kan göra, helt plötsligt så vände det och jag kände en sån vällust igen och en liten bit av livsglädje återfann sig, ja den biten som en längre tid nu bara varit helt nattsvart och jag har haft väldigt nära till gråt vareviga sekund på dygnet, det har varit dagar då tankar kommit som för mig är väldigt främmande. Men igår just vid detta tillfälle så kände jag en enorm glädje och mitt hjärta blev alldeles varmt och nu finns det ett litet hopp om att han....min stora älskade bruna kämpande HIGHLANDER...ska bli återställd och få tillbaka till hästliv på Kattryd!! Stort tack till dig Ionel, för din omtanke och ditt omhändertagande av oss vid besöket, nu ser jag fram emot som du sa....snart är du uppe i sadeln igen.


 

Men nu är klockan alldeles för mycket och här sitter jag...bäst att skynda sig...hästarna ska ut innan jag drar till jobbelijobbet, sen för att få komma hem till mitt älskade Kattryd igen....så ha en fantastisk dag alla fina...  


  .....tjingeling!!!!





Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards