Kattryd

Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Camilla - 30 augusti 2015 08:15

 

  Tidig morgon och i huset är det tyst, tyst, tyst...bara några toner från Spotify i mobilen och jag har intagit soffläge efter att ha släppt ut pållarna. Hemma igen efter en veckas äventyr i sydliga delar av Tyskland och har smält alla intryck lite men ser tillbaka och sammanfattar: vilken underbar plats på jorden!!!! Ja, kanske ska jag berätta att jag och två härliga själar drog ner till Aachen och de europeiska mästerskapen förra veckan, en resa vi planerat länge då vi för ca 3 år sedan köpte biljetter till evenemanget och jag kan summera att vi hade något att se fram emot nu med facit i hand, detta evenemang hade väl allt man kan önska sig....till och med för icke hästnördar....  


                        

 Bilen tuffade på bra hela de 125 milen ner och vi turades om att köra så vi var nere på 12 timmar.....och väl där så lokaliserade vi vårt boende och det visade sig det bästa läget, 5 minuter gångväg till arenan, så lyxigt att bara kunna gå utan att behöva köra. Frukost blev det på tävlingsplatsen, en stoooor kaffe med fralla var välbehövligt för så mycket sömn på vägen hade det ju inte blivit, men jag kan ju säga att det kaffet smakade BRAAA!!!!


                              

  Dagarna i Aachen gick fort med mycket shopping, vinluncher, hästhoppning, citysightseeing, umpa umpa hela natten lång och känslan vi hela tiden hade kan bara beskrivas som COOL, att sitta på denna gigantiska arenan med ca 40000 andra likasinnade av olika nationaliteter, ja det var stort och vi fick emellanåt nypa oss i armen så vi fattade att det var live....tyvärr så gick det väl inte så bra för våra svenska ryttare som vi önskat men vi gjorde allt för att heja fram dem med våra fina svenska flaggor (som dessvärre gick sönder av någon anleding...ha ha)....ovanför oss satt det några goa tyska gubbar som vi hela veckan träffade då vi hade samma platser, det blev nästan till slut att de också hejade på svenskarna...ha ha, ja och vi stöttade och hejade såklart också på de tyska....ja eftersom en tysk rider en svensk häst och en svensk rider en tysk häst....bra samarbete liksom...ha ha ha!!!


                                                                             

  En bland de bästa veckor i hästsammanhang för mig och jag tar med mig många intryck från detta proffsiga arrangemang hem till Svedala och våra egna "små" tävlingsarrangemang....när vi nu tar vår GP till en ny nivå så kan jag säga att det vi har mycket att jobba på....men som sagt....inget är omöjligt. Efter en härlig finaldag med två svenskar i finalen så drog vi hemåt igen och på vägen stannade vi för övernattning hos familjen Prekel i Hanelüsse. Då husbonden på gården låg i feber så föreslog vi att vi kunde hjälpa honom att rida några pållar innan vi åkte, och sagt och gjort så fick vi varsin kuse och vi satt alla tre med en stort leende på läppen under hela ridturen på den vita fina ridbanan....ja det var lycka för en hästnörd!!! Stort tack till Jenny och Ralf för er gästfrihet och jag tror inte det var sista gången jag besökte er!!!


  Ja och bara för man är hemma så stannar ju inte tiden, det händer alltid någonting och veckan har varit full med aktiviteter...hm som vanligt kanske, jobbelijobb, träning med bästa hästkollegor och även om jag fick förmånen att rida fin tysk häst så är jag ändå glad över mina vackra pållar jag har här hemma....Muffins överträffade sig själv (igen) att i torsdags göra en strålande hoppträning....och ja lilla hästen har börjat hoppa stort....jisses!!!! Helgen startade med firande av den goda vännen L som fyllt hela vackra 50 år, fortsättning med årets skiva....en som traditionens sig bör....kräftskiva....och igår tror jag det var största skivahelgen....alla var tydligen på någon form av skiva..ha ha....ja många kräftor åts det och många fina hattar gjorde vi.....snyggt va???!


 

Nej men nu måste jag nog hoppa upp ur soffan och ta tag i dagen som ser strålande ut.....det blir till att vara ute hela dagen med penseln i handen.....kanske hinner jag rida en och annan pålle också....men ha nu en fantastisk dag och imorgon är det mååååndag.....tjingeling   


Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards