Kattryd

Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Camilla - 13 augusti 2015 09:40

  Så här två veckor efter att semestern tagit slut och arbetet är i full gång så känns det lite skönt med ledig dag. Speciellt när det gula klotet står högt på himlen och luften är ljummen. Morgonpromenaden med vovvarna iklädd shorts och linne kändes lyxig och solen värmde gott på den onda kroppen. Vi har ju inte blivit så bortskämda med sol denna sommar så det känns underbart skönt och jag njuter varenda minut. Dagen ska bestå utav just det att bara vara, njuta och så toppen på dagen blir starten på hoppträning ikväll, bästa lekledaren kommer till oss och trimmar 15 härliga hästekipage, nåt att se fram emot och fikat är nybakat så kom och gör oss sällskap   


  Nu har EM i Aachen startat och nedräkningen har börjat, om 5 dagar drar jag, Anna och Lotta ner mot den härliga arenan och nästan en vecka fylld med bara vackra hästar, vackert folk, shopping, champagne, god mat, vin, öl, sol (förhoppningsvis), och massor utav hästhoppning. Ja detta har vi sett fram emot sen vi bokade biljetterna för tre år sen....och jisses vad den tiden gick fort, tre år, det är lång tid men tjoo, nu är vi ju där och för att göra dig ännu lite mer avis....vi kommer ha det GRYMT....WOW   


   I veckan som varit så har det hänt mycket under solen och jag tänker inte betunga med det men några roliga saker är ju alltid kul att dela med sig. Många grodor har jag gjort under mitt korta liv (läs långa) men det var ändå ett tag sen och jag hade nästan glömt av hur roligt jag själv alltid har när jag gör sådana. Nu har det hänt igen....och två gånger i loppet på en vecka....ha ha....det är alltid roligt att höra när andra gör bort sig eller gör lite dumma saker, på FB häromdagen kunde vi se vår kollega tillika tränare i FT göra en härlig "groda" på en träning, och du som såg förstår väl att det är sköööönt att skratta lite åt andras "vurpor".


  Mina vurpor hade kanske inte gjort sig så bra på film...jo kanske den första då jag i torsdags var nere på staden och åt god mat tillsammans med mina reskompisar och på väg mot bilen som stod parkerad vid krokshall så gick vi och pratade som vi alltid gör, vi stannade upp vid min bil och sen när de andra gick vidare tog jag mina nycklar och försökte låsa upp...men det gick inte, f...n va är det nu tänkte jag...tryckte och tryckte...inget hände...kollade lite...hm, men va f...n det är ju fel bil....ha ha, gick lite längre bort, där stod min bil, gick bättre att låsa upp rätt bil....då ringer telefonen och i andra änden ett asflabb....ha ha ha gick det bra för dig att låsa upp bilen....alltså hela köketresturangen hade alltså sett detta varav en av gästerna var en kändis som hade noterat mitt misstag...  ...men jag skrattade gott länge på vägen hem....ha ha ha och jag hade också glatt några fler....!!!


  Så häromdagen var jag bjuden till en god/gammal vän som har börjat sälja lite hälsoprodukter och det är inte varje dag vi ses så jag tänkte att det kunde vara kul att få träffa henne. Eftersom jag inte springer ner hennes dörr så körde jag upp på den väg där hon bor, kom fram till hennes hus och parkerade bilen på infarten, tänkte att de bilarna är inte deras men det skulle ju komma fler människor och reflekterade inte över det mer. Jag ringde på dörrklockan och dörren var öppen så jag öppnade och nästan klev in, innanför dörren stod en liten flicka som jag i min tur trodde var Ts dotter...tänkte att herregud vad stor hon blivit, inte mer med det, när jag tittar in sitter det två helt okända människor i soffan och ser på TV....men herregud, T bor inte här frågade jag, nä hon bor i huset ovanför....ha ha ha, jag hade stövlat in till helt okända människor....ursäktade mig och pep vidare upp till RÄTT hus.


Alltså så ofta är jag hos T....sen jag var där sist har det byggts ett hus nedanför hennes. likadant. lika färg...men olika bilar...ha ha....ja jag återigen skrattade åt mig själv och när jag kom till T och rätt hus så blev det en låååång skrattharang....men jag bjuder på den och tycker att det är härligt när man kan skratta åt saker som händer...och ett gott skratt förlänger livet....


 

Nä nu ska jag luta mig tillbaka i stolen på altanen och njuta lite utav   ...tjingeling!!!!  









Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards