Kattryd

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Camilla - 13 juli 2015 08:41

  Alla pratar om semester, semester, semester, och javisst är det skönt med semester och ledigt men jag ser det så... att bo i en oas som Kattryd gör att det för mig känns som semester 365 dagar om året....ha ha!! Självklart behöver vi en paus ifrån vårt ordinarie liv och vår vardag, till och med jag, så som traditionen sig bör åkte jag tillsammans med några härliga brudar ner till Falsterbo och kollade in lite vackra hästar för några dagar!


   Att åka iväg kräver en del logistik här hemma då hästarna behöver tas om hand, givetvis har jag alltid bästa hjälpen utav världens bästa husse, men i år även utav en härlig stallskötare som även red och fixade med hästarna under ledigheten, det är guld värt att ha bra "crew" och jag kunde verkligen känna mig lugn och avslappnad och njuta utav härliga dagar i Skåneland. Falsterbo bjöd på som vanligt soligt väder, ja iallafall två av våra dagar och vi kunde sitta i gröngräset och njuta utav många vackra hästar, människor, hundar, och massor utav shopping....ja jag vet inte vad som har hände men shoppningen kom av sig lite av någon anledning, kan det vara så att beståndet av hästgrejer är mättat...har jag allt??? Köplusten infann sig iallafall inte riktigt och jag åkte hem ifrån Fbo utan en endaste liten hästgrej....till husses belåtenhet....ha ha ha!!!


                                   

  Att skåne är platt det vet vi och lika platt är det öppet, och i år fick vi även känna på hur det kan vara när det är mindre bra väder, tredje dagen bjöd på en stark kall vind och regn....till och med fiskmåsarna hade problem med att flyga, vinden tog tag i de stackarna och de blåste iväg....rutten blev inte som de tänkt sig....vi hann iallafall med ett litet besök på stranden innan stormen belangade och vi fick söka skydd inne på ett café, det blev ändå en skön dag med paus från hästarna och vi fick se en annan del av både Falsterbo och Skanör....vackert landskap och en önskan om att så kan jag bo....men tillbaka hemma så känns det mer som borta bra  - hemma bäst    


    Solen lyser lite med sin frånvaro och sommaren går med stormsteg mot höst, snuvade blev vi på maj, juni....ser ut som det blir även juli, ja en hel vecka fick vi med värme och sol, höet är inne och det är huvudsaken så pållarna får mat i vinter, de lata små djuren går och har det bra, äter gräs hela dagarna och frodas, Muffins har blivit rund om magen men klär väldigt fint i detta och nu försöker vi sätta formen till vår nästa tävling i augusti, tack till J för hjälp och coachning, ser fram emot fler ridpass, nu ska jag ladda målarpenseln och gå till stallet för att göra det fint.....

                            ha en riktigt fortsatt fin sommar....

                                                                                 tjingeling   



   


Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards