Kattryd

Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Camilla - 4 juli 2015 08:34

 

  Hoppas alla njuter lika mycket av den efterlängtade sommaren som jag gör, äntligen fick vi ta av oss dunjackan och få lite solstrålar på vår vintervita kropp, visst känns det skönt att få lite färg, det ser både fräscht och friskt ut.


Med sol och värme hör ju också höskörd till och i tisdags åkte gräset av, stora fina strängar av gräs fyllde våra ängar och lukten av nyslaget hö....den är oslagbar.


Några fina dagar med bra tork gjorde att vi igår kunde göra gräset till stora vita bollar, bråda tider är det och alla bollar skall köras in till gården, och det blev lagom torkat och näringsrikt hö för våra pållar..




Nu är husse är nöjd och glad, kanske jag kan få honom att luta sig tillbaka för en liten stund och njuta utav solen han me....eller NOT....ha ha ha   


 

   Nedräkningen till sommarlovet har börjat och vår traditionella resa till Falsterbo är i antågande, fyra glada tjejer drar i år ner för att möta ytterligare massa kollegor som redan är på plats.



Vi önskar oss som vanligt fortsatt sol då stämningen där nere är bland det härligaste en hästnörd kan önska, sköna människor, vackra hästar, massor av shopping, stämning på topp, ett glas vin i gräset, god mat, ett dopp i det blå, ljumna sommarnätter.....you name it, något jag längtar till varje år och tröttnar aldrig!!!!


     





Nu ska jag ut och njuta utav sommarvärmen en stund, blir en varm dag idag så får passa på att göra sysslor tidigt, sen blir det bad får både matte och vovvar. Önskar dig en fin dag/helg och njut medan du kan...efter sol kommer regn...  .....tjingeling!!!!!

   






Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards