Kattryd

Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Camilla - 8 juni 2015 21:06

  Tjooohooo...det är jag, kommer ni ihåg mig...Milla, det är jag som brukar skriva några rader om vad som händer och sker här på Kattryd....jag har inte glömt av er....nej inte alls men livet, ni vet livet det går i ilfart och tiden rinner iväg...tiden räcker inte alltid till. Det är inte utan att jag har lite dåligt samvete....ja för er som troget är inne och läser lilla kattrydbloggen vilket jag är mycket stolt över och uppskattar väldigt mycket....så nu kör vi igen...en liten uppdatering!!!


                                           


 Sista månaden har varit fylld med mycket jobb då jag valt att jobba på ICA Reklam i Kungälv en tid framöver...och det innebär längre till jobbet, längre dagar och jag kan uttrycka mig såhär...så j....la roligt är det inte....men jobbet fyller upp det då jag verkligen gillar mitt jobb. Det som också är roligt är att det är många nya ansikten...ja typ 200 nya...ha ha, ser nya hela tiden och jag som måste heja på allt och alla...ja det kan ibland bli lite körigt, jag kan iof förstå att man inte orkar heja på alla hela tiden, för den kulturen finns tyvärr inte på min nya arbetsplats....just Kungälv....och....jag tror inte jag kommer att kunna ändra på det heller, jag kommer nog heja ihjäl mig...ha ha!!!


 

 Men på mitt kära Kattryd där hejar vi på alla, ja små som stora, fula som snygga, tjocka som smala, långa som korta....you name it....här slänger vi upp handsken och säger mors mors så fort vi möter någon och hejar den inte tillbaka...nä då är det någon utomsocknes...jag tycker att det är en trevlig gest att heja på varandra, kanske till och med le, och dagen blir sannerligen så mycket trevligare. Läste nåt intressant idag: "Att vara artig är så ovanligt idag, att det förväxlas med att flirta"....om det är sant kan man undra vart världen är på väg....ha ha!!!


 Jamen här är allt sig likt och hästarna har nu äntligen fått gå ut i de stora gröna hagarna vilket de uppskattar mer än mycket. Det gjorde gott åt min vackra vita som är gammal och har i vår varit lite tunn och inte velat äta sitt hö ordentligt, men det saftigt goda gräset det gjorde honom väldigt gott och nu ser han mer än välmående ut trots sin ålderdomligt muskelfattiga kropp, det värmer mattes hjärta, för det är alltid oroligt när pållarna inte får i sig maten ordentligt. Muffins däremot hon har svullnat till och ser mer ut som ett högdräktigt sto så nu får matte se till att hon motioneras ordentligt, det får bli lååånga turer i skogen på vägar, upp och ner...och jag tror inte hon misstycker, hon är en evighetsmaskin och älskar att springa....fort fort fort! 


 Ja, Herr Brun har också fått känna på årets första fältävlan....blev dock inte som matte planerat, men han fick rycka in precis som han gjorde förra året för Miss Muff, i år blev det i Hermanstorp, lika oförberedd som då, varken trimmat dressyr eller tränat terräng gjorde han en strålande tävling. Han har ett såå stort hjärta den här "lille" killen och han gör allt matte ber honom om....my guy....   en hyfsad dressyr med några missar från matte samlade 53.3 straff, han gjorde ju allt matte sa, ett ner i hoppningen då han blev för stark och matte slutade inte att dra...ha ha. Sen i det absolut roligaste momentet, terrängen,  där svävade min stooora bruna fina runt hela banan och jag kan inte annat säga än att han är fantastisk. Det var många hinder på banan som kunde tänkas vara svårt när man inte tränat något, men min förvåning över den härliga hästen var att han stod inte ens emot...han sög hindren precis som de ska...I love it....nästa gång ska matte släppa på tygeln lite så vi slipper tidsfel. Nu slipar vi formen och förbereder oss lite mer inför nästa som går i Strömstad i slutet av juni....längtar!!!!


 

Nej, nu ska jag ta hand om min "manliga" förkylning och krypa ner under täcket för att möta ännu en spännande dag imorgon, nya utmaningar väntar....önskar dig en fortsatt härlig vecka          ....tjingeling





Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards