Kattryd

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Camilla - 16 mars 2015 16:34

 Startade söndagen med en riktig Power Walk....för efter att ha varit och tävlat dagen innan och upplevt en Power Run (med lilla vackra brun som sprang så fort så fort) så upptäckte jag till min förskräckelse att vinterns fusk och lathet har tagit ut sin rätt....mmmm kunde knappt andas när jag kom ut från banan...just det flåset var som bortblåst...eller kanske höll jag andan...ja i vilket fall som helst så tänkte jag igår morse att här ska jobbas lite på just flåset, så på morgonen tog jag med Muffins ut på en lååång promenad. Ja iallafall blev den lång för matte som bara har två ben medans vackra lilla brun har fyra, och det kan jag ju säga att det tog hon inte det minsta hänsyn till för hon glad och pigg traskade på och matte hängde som ett snöre efter....ja iallafall i ett snöre....hm!! 


 Efter den svettiga turen till fots så gjordes stallet iordning, samtidigt som jag fick ett litet besök av Jossan som ville köpa mina sadelgjordar som jag lagt ut till försäljning, därefter drog jag och herr Brun iväg på äventyr. Ja det kan vi kalla det så här i efterhand men i själva verket så var det lite prao i distansridning. Våra värdar AT och Ganhya skulle ta med oss ut på en tur och upplägget lite som en distans fast en light variant. Något som herr Brun tyckte under resans gång var mycket spännande, ja tills vi lite mer än halvvägs kom till ga kindsbanan och han såg den låååånga sträckan vilken man inte såg någon ände på....då tänkte han nog "hon kan inte mena allvar...ska jag springa den låååånga vägen"....ha ha han såg precis sån ut...(se bilden nedan), ja matte kunde inte annat än att småle åt sin lille prins.....


  Men med G som lite dragplåster så blev det liv i den stora bruna och matte kunde knappt hålla i honom och vi galopperade enligt klockan i 23 km/t...kan inte tycka det kändes så fort men då höll vi ju igen lite...vet att det kan gå fortare och jag lärde mig att på distans ska man helst inte galoppera mer än 20 km/t....ååh jag tycker det är fantastiskt intressant och jättekul när jag hela tiden får lära mig något nytt....det här är ju en ganska främmande värld för en hopptokig liten tjej, men jag ser det också som att jag kan använda mycket av detta för träning till mina egna hästar som ändå ska springa i terrängen....en annan sorts distans...eller hur!?


 

 Så idag är en annan dag och jag slickar mina sår...ha ha ridsår...även om man rider en till två hästar om dagen och sitter lika många timmar totalt i sadeln så är det inte samma sak som att sitta antalet timmar i sträck...och ja det känns idag både i "umpan" och i ryggen....lite öm här och där så idag blir det soft longering av kusarna och en soft promenad med vovvarna så laddar vi om till resten av veckan som innehåller dressyrträning....ja första riktiga på denna sidan året och jag ser fram emot denna väldigt mycket....den är behövlig för nu närmar sig första fälttävlans-starten med stormsteg....och det ska såklart bli superkul, det blir en vår/sommar fylld med roliga äventyr till häst, kalendern är späckad....men jag återkommer med detta en annan dag...nu måste jag ut och gå med vovvarna inann mörkret infaller....


  ........tjingeling!!!!!



Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards